[AR] Hunter en Macho indoor wedstrijdje in hoorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Hunter en Macho indoor wedstrijdje in hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:26

Hallo!

Afgelopen weekend wedstrijd gehad met mijn twee kleintjes. Eerst was het plan alleen met Macho te gaan,
omdat Hunter nog maar 7 keer voor de kar had gelopen, maar omdat het zo goed ging toch maar proberen.
Even wat meer informatie.

Hunter is een driejarige NMPRS pintaloosa hengst die nu zo n 3 weken voor de kar loopt. Hij is erg braaf en zelfs met zijn
tweede keer op vreemd terrein wist hij zich goed te gedragen.

Macho is een 10 jarige Shetlandruin, vosbont en al 8 jaar in mijn bezit. Loopt al bijna 7 jaar voor de kar dus ervaring genoeg.
We gaan niet zo vaak op wedstrijd dus als we gaan, en hij de pionnen ziet heeft hij het racen al in zijn hoofd.

Hunter mocht als eerste. Dressuur ging ontzettend netjes. Halsstrekken ging zelf een beetje terwijl we dat niet eens geoefend hadden,
middendraf kwam er niet helemaal uit maar ach, hij heeft zijn best gedaan. Maarliefst 202 punten! Met nog extra training word dat echt
een toppaard dus! Ontzettend trots.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen de vaardigheid. Ik zei nog tegen Aniek, hij zal alles wel eng vinden, ik doe wel twee poortjes en dan stop ik. Maar hij vond niks eng,
neehoor, hij vond het juist hartstikke leuk! :D Alles in draf want de galop is nog niet bevestigd voor de kar, maar wel een foutloos parcours!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Macho zijn beurt. Tijdens het inrijden voor de dressuur al volledig met de vaardigheid in zijn koppie. En zijn vriend Hunter was nergens in beeld,
dus hij was lekker energiek. Ging daarom ook niet erg goed maar toch 189 punten waar ik echt ontzettend blij mee ben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zijn tijd om te knallen. Het vaardigheid parcours. Binnen 97 seconden waren we klaar. Hard dat het ging! Helaas 1 balletje maar dat mocht niet baten,
we zijn met een eerste plek naar huis gekomen. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben weer trots op mn kampioentjes. Nu twijfel ik toch heel erg over een startpas.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:29

wat leuk!! en wat heeft je pony een super lange voorpluk! geweldig!! *\o/*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:03

Leuk hoor.
Hunter is een knappe vent en Macho is echt gaaf.
Al vind ik persoonlijk hunter echt nog te jong om wat mee te doen, hij is van 17 Juli 2010.. maakt hem nu 2,5... Maargoed, dat is mijn keuze.

Startpas voor Macho gewoon lekker aanvragen :j (4jr minimaal om te mogen starten, dus kan)
Let er wel op dat je dan niet meer met die sulky vaardigheid mag starten (moet minimaal 1.10 spoorbreedte per 1 januari 2013).
Maar dressuur wel. :j

Gefeliciteerd met je prijs voor vaardigheid!
(Let erop, met dressuur en vaardigheid hoor je een schootkleed om te hebben en handschoenen, is verplicht bij KNHS wedstrijden voor straks)

Ronnie25

Re: Hunter en Macho indoor wedstrijdje in hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:02

Leuke foto's!

Maar waarom zit je lamoen zo ver door je lichtogen heen? En bij Macho zit je streng ook over je lamoen heen.. ? waarom doe je dat zo.

Verder ziet het er allemaal netjes uit :D Leuke pony's

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:05

Supergaaf ! Gefeliciteerd met je punten !

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:58

Wow stoere tante! Met stoere pony's
Keihard gaaf, en nog een eerste plaats ook... *\o/*

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:07

Ronnie25 schreef:
Leuke foto's!

Maar waarom zit je lamoen zo ver door je lichtogen heen? En bij Macho zit je streng ook over je lamoen heen.. ? waarom doe je dat zo.

Verder ziet het er allemaal netjes uit :D Leuke pony's

Het lamoen krijg ik niet anders. Dan kunnen de broekriemen niet meer vast, ik ben er wel wat op aan het verzinnen hoor.
En de streng, dat zie je alleen bij de dressuur. Kwam er daarna achter dat mijn groom m niet goed had vastgemaakt dus dat heb
ik tijdens het wachten op de vaardigheid snel veranderd.

Bedankt voor de leuke reacties verder! :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:29

xMnOn: Oh vandaar :) , en met langere broekriempjes moet dat toch wel op te lossen zijn? :)

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:29

Dat denk ik wel, daar ben ik voor aan het kijken

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:18

leuke foto's! waar werd deze wedstrijd georganiseerd?

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:48

Bij de berkenruiters (de trenshoeve) in Hoorn. Erg leuk altijd daar, goede sfeer en iedereen gunt elkaar ook alles.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:51

Jeetje is dat dier pas 2,5 :n Doodzonde! Als je er dan 1x in de week een rondje mee stapt is nog mijn keuze niet maar tot daaraan toe maar een wedstrijd :n echt belachelijk dat dat mag!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:03

Sappos schreef:
Jeetje is dat dier pas 2,5 :n Doodzonde! Als je er dan 1x in de week een rondje mee stapt is nog mijn keuze niet maar tot daaraan toe maar een wedstrijd :n echt belachelijk dat dat mag!

Mag officieel ook niet hé........... maarja dit zal wel een onderlinge zijn. Belachelijk dat ze daar niet kunnen nadenken met gezond verstand. En dat TS dat blijkbaar ook niet kan.........

TS ik zou het lamoen wel een flink stuk inkorten en aan de uiteinden wat laten uitbuigen. En er stophaken op laten lassen want die zitten er volgens mij niet op. Op deze manier is het heel onprettig voor je pony's; die worden steeds in hun hals geprikt bij wendingen. En geen stophaken op het lamoen is erg gevaarlijk.