[AR] Bruine tweespantuigen maat (mini)shetland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Bruine tweespantuigen maat (mini)shetland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 16:42

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar daarmee kwam ik niet verder dan Ideal, Zilco enz

Ik heb altijd gereden met een tweespantuig van Clever, opzich prima maar vond de pasvorm niet geweldig. Ik ben dus alvast wat vooronderzoek aan het doen naar welke merken (betaalbare, dus rond de Ideal prijs) tweespantuigen hebben in de maat mini of klein vallend Shetland.

Enkelspan lopen ze in een Ideal tuig, deze zit perfect. Hier heb ik maat mini shetland van, dus de maat moet hiermee overeenkomen.

Omdat mijn marathonwagen bruine bekleding heeft, wil ik ook graag een bruin tweespan hebben. Voor mijn B pony had ik toen een bruine van Ideal, welke er erg mooi bij paste.

Maar welke merken hebben nog meer mooie bruine tweespantuigen, in de maat die ik zoek? Ben op de hoogte van Ideal, Zilco (vind ik persoonlijk minder mooi), Clever (valt af omdat ik hier al een tweespantuig van heb gehad dus). Ben dus niet opzoek naar Bertha tuigjes of dat soort prul.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:30

Interessant topic, volg dit ook even. Qua merken kom ik zo verder even op niets, ik kom wel eens wat tegen maar dat is volgens mij niet altijd een bepaald merk of merk is niet duidelijk. Soms ook nog wel eens 2dehands dat je wat ziet.

Maar aan welke kleurslag bruin denk je ongeveer? Notenbruin á la Ideal? Of meer dat londonkleurig?
Zelf ben ik meer van het wat donkere bruin; notenbruin, chocoladebruin, of iets wat tussen london en notenbuin in zit zeg maar.

Ben je gewoon op zoek naar meer mogelijkheden/opties of heb je een bepaalde reden dat je niet voor Ideal kiest?
De Ideal Leathertech tuigen doen mij persoonlijk wel echt kwijlen hoor, zowel de donkere als zelfs de lichtere variant. :o
Al blijf ik de donkere toch wat mooier vinden.
http://www.maasduinenservice.nl/files/3 ... tech12.jpg
http://www.maasduinenservice.nl/files/3 ... tech10.jpg

Edit: dit lijkt mij ook wel een mooi, kwalitatief goed tuig met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Maar hoe het tuig in 't echt is, heb geen idee..........
http://www.ponyandcarriage.co.uk/horse- ... e-shop.htm

Edit 2: als je op die site op het plaatje van het tuig klikt, kom je in een album met nog meer foto's van het betreffende tuig, los en op het paard, van alle kanten.
https://picasaweb.google.com/ponyandcar ... directlink

Op die site staat nog wel meer.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 08-01-13 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

__Suzanne__

Re: Bruine tweespantuigen maat (mini)shetland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:36

Ideal maakt de minishettuigjes niet meer in notenbruin heb ik begrepen :\ tenminste, dat is mij verteld toen ik destijds notenbruin wilde op mijn palomino. Misschien is het intussen veranderd, maar dat zij mijn leverncier toen. Of ik moest het speciaal laten maken, maar dat was heel veel duurder. De doorlooptijd er van was te klein of zo. Nu heb ik dus zwart (enkelspan)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:44

__Suzanne__ schreef:
Ideal maakt de minishettuigjes niet meer in notenbruin heb ik begrepen :\ tenminste, dat is mij verteld toen ik destijds notenbruin wilde op mijn palomino. Misschien is het intussen veranderd, maar dat zij mijn leverncier toen. Of ik moest het speciaal laten maken, maar dat was heel veel duurder. De doorlooptijd er van was te klein of zo. Nu heb ik dus zwart (enkelspan)

Alleen maat minishet niet meer in notenbruin, of ook maat shet en/of pony? kan het me wel voorstellen hoor.......
Al vraag ik me af of er dan zo weinig vraag is naar notenbruin tuig maat minishet. Want gold dit dan alleen voor 2span tuigen of ook voor enkelspan?

Ik heb laatst wel een verlengde culeron van Ideal besteld; in notenbruin moest speciaal gemaakt worden maar was niet zo héel veel duurder. Alleen, de zwarte waren standaard op voorraad en Ideal was gesloten/vakantie/what-ever dus in bruin zou het nog minstens 3 maanden o.i.d. duren. Dat was me veels te lang, dus toch voor zwart gegaan.

Laatst via demenner.nl 2 korte strengophouders van Ideal besteld, notenbruin. Verbazingwekkend snel binnen, kleur chestnut (lichtbruin) zou volgens demenner.nl 10% duurder zijn, maar mijn notenbruine/donkerbruine waren gewoon zelfde prijs.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:46

Ik zocht toen een enkelspantuig in minishet, en notenbruin werd dacht ik 100 euro duurder, dat vond ik te veel ;-) Andere maten weet ik niet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:50

Joyce, bedankt voor je links, zal straks alles even op m'n gemak bekijken. Ik ben opzoek naar donkerder bruin, geen london kleur. En ik ben inderdaad gewoon opzoek naar opties, Ideal is iig gewoon een optie. Of notenbruin nog geleverd kan worden, daar heb ik niets over gehoord, ik heb geloof ik in 2010 een notenbruine besteld en die was er zo. Maar wellicht is dat nu anders, ik hoop het niet.

[edit] Ik was toevallig laatst bij mijn tuigenmaker, ook even gepraat over dat notenbruin tuig van Ideal en deze man heeft er niets over gezegd...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:52

ik volg even, ben ook op zoek naar een bruin shetlander tuigje!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:53

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:09

pm Lisanne_ hier op bokt even. Zij heeft bruin kunststof tweespantuig voor haar mini's en volgens mij heeft ze ook leer (gehad?.. of was dat nou van clever...)

Groetjes, lacuna

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:24

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:29

Dat is het Ideal Leathertech tuig, en op diezelfde site staat ook meer info over dit tuig, ook qua prijs en beschikbare maten, kwestie van zelf ook even goed kijken ;)
http://www.maasduinenservice.nl/Ideal_L ... combinatie

Ideal Leathertech is dus ook verkrijgbaar in shet-enkelspan en shet-2span.
Of ze ook verkrijgbaar zijn in de maat mini-shet zou je even aan Ideal zelf moeten vragen, of aan een Ideal-dealer.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:34

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:11