Ik ben al een tijd bezig om mijn 5-jarige Shetje rustig aan te beleren voor de wagen/slee.
Nu begint hij dit steeds beter en beter te doen, dus wil ik eens gaan sleeën.
Hij is wel gewend om te trekken (in de zomer sleept hij bomen uit het bos en doet dit super) en verder kent hij eigenlijk alles wel al. Halthouden/stap/draf (galop nog niet, zo hard kan ik namelijk niet lopen...

Maar het punt is, ik heb alleen een plastic sleetje (zo'n schotel idee zeg maar), maar deze is erg glad (leuk natuurlijk als je zonder pony de berg af wilt). Aangezien wij bergen hebben, haalt de slee de pony in en dat lijkt mij nu juist niet zo een goed idee. Ik moet namelijk ook erg voorzichtig zijn met meneertje, want als er iets een beetje fout gaat of wat hij eng vind kan ik weer opnieuw beginnen nadat ik hem een aantal weken met "rust" gelaten heb.
En alleen berg op sleeën gaat ook niet zo makkelijk!

Ik wil dus graag zelf een slee gaan maken, maar hoe? Waar moet ik op letten, etc?
Het mag wel een degelijke slee zijn en zowel voor hem als voor mij prettig in gebruik, zodat ik m ook vaak kan gebruiken (er ligt zo'n 5 maanden per jaar sneeuw... haha).