[AR] Slag in wiel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Slag in wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:51

Gister gebeld door de reparatiebedrijf dat ze de slag in mijn menwagen wiel hebben kunnen terugdringen van 4 cm naar 1,5 cm.
Nu zei die man dat ik er gewoon mee kan rijden, maar is dat wel goed? Lijkt me dat het behalve onprettig rijden ook minder stevig is.

Kan iemand mij er uitleg over geven? Heeft er iemand ervaring mee?

Caily

Re: Slag in wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:52

Zit er alleen in je wiel een slag, of ook in de as? Wij hebben onlangs paard met wagen en al op de zijkant in de greppel gehad, de as van de wagen is verbogen, het viel kan wel gemaakt worden (en het lamoen wat ook verbogen is ook), maar die as is funest, wagen is min of meer overleden....

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:57

Het is echt alleen het wiel waar nog een (lichte) slag in zit.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:27

Is geen probleem hoor een lichte slag, mits het op luchtbanden is voel je hier niets van.
Ik heb ook in alle vier de velgen een slagje zitten... :o
(stomme boomstronken, niet mijn schuld dus :P )

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:53

jorika1986 schreef:
Is geen probleem hoor een lichte slag, mits het op luchtbanden is voel je hier niets van.
Ik heb ook in alle vier de velgen een slagje zitten... :o
(stomme boomstronken, niet mijn schuld dus :P )

Helaas zijn het dus hardrubberen banden ;(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

:( Die blijf je voelen....
We hebben ook nog een wagen met hard rubberen velgen alleen die heeft geen slag (meer) maar als je in draf rijdt en je kijkt naar de wielen, zie je dat ze wielen niet helemaal recht meer zijn ze gaan van links naar rechts als je van bovenop kijkt. is maar een paar milimeter, maar je blijft het zien. In stap zie je het haast niet...

In deze betreffende velgen zaten twee joekels van S-bochten. Stoeprandje in volle galop... (Eindigde in schoenenwinkel....)
Velgen zijn gerepareerd bij de Lemerij.
Dus je kunt ze weer helemaal netjes rond krijgen! de kosten hiervan weet ik niet...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:32

Net telefonisch contact gehad met de Lemerij. Uiterst onvriendelijk te woord gestaan en had het gevoel dat ik me constant moest verdedigen omdat alles wat ik zei werd afgeblaft.
Nul informatie en ik moest maar eens langskomen met dat ding.

Alleen al om de manier zoals ze mij te woord stonden zal ik geen zaken met ze doen.

Iemand nog een ander bedrijf die dat zou kunnen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:53

_-:( nou lekker klantvriendelijk dus maar weer...
Sorry maar ik zou even niet weten waar je dan terecht zou kunnen voor een velg reparatie.
Wij zijn ook niet altijd even netjes te woord gestaan bij de lemerij.

welsh4span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:33

ik denk dat HCA uit Klarenbeek er wel wat mee kan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:21

Dank beiden, morgen eens bellen met HCA.

Jammer dat de Lemerij mensen zo behandelt, het is zo makkelijk om vriendelijk te zijn.

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:15

een slag blijf je zien en voelen misschien is er ergens een tweede hands wiel te krijgen zal misschien net zo duur zijn als laten maken?

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:52

Ik heb in mijn wielen ook een lichte slag, maar volgens de importeur is dit ook noodzakelijk om de blokjes van je remmerij terug te duwen. Door de lichte slag blijven ze niet stram aanlopen. Lichte slag is volgens mij geen probleem en ik merk er niets van met rijden.

Misschien heb je hier wat aan.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:08

Florinda dit is grote onzin, ik kan wel raden wie jouw importeur is, er is er volgens mij maar een die zich er zo gemakkelijk af maakt, na een tijdje werkt jouw remmerij niet meer goed, zou er toch maar naar laten kijken.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:20

Florinde schreef:
Ik heb in mijn wielen ook een lichte slag, maar volgens de importeur is dit ook noodzakelijk om de blokjes van je remmerij terug te duwen. Door de lichte slag blijven ze niet stram aanlopen. Lichte slag is volgens mij geen probleem en ik merk er niets van met rijden.

Een slag in het wiel heeft niets met de remschijf te maken.
Een lichte slag heeft inderdaad weinig effect omdat de snelheden niet hoog liggen.
Om een zware slag weer goed te krijgen zal de velg geperst moeten worden maar de spanning die de stevigheid geeft zal er dan ook uit gaan.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:32

BlackDevils schreef:
Om een zware slag weer goed te krijgen zal de velg geperst moeten worden maar de spanning die de stevigheid geeft zal er dan ook uit gaan.

Dat is onjuist ;) koude vervorming van metaal zal het juist sterker maken.
Wel zal het erg moeilijk zijn om het wiel weer in oorspronkelijke vorm te krijgen.