5 januari was er een longeerclinic op de manege, ik deed ook mee met mijn bijrijdpony Sylvester.
Sylvester is een 17-jarige pony van 1.44 m. groot. Sinds eind november 2012 rijd ik op hem en ik kom zo'n 3-4 x per week bij hem. Volgende week zondag, 13 januari, hebben wij ons B-debuut in Oostwold

Voor deze clinic had ik hem nog nooit gelongeerd, maar nu ga ik het sowieso vaker doen!
In het begin gingen we eerst aan de hand de "baan" verkennen. Daarna instappen en draven zonder touwtjes aan de longeerlijn. Vervolgens maakten we de touwtjes vast. De instructrice dacht dat het goed was dat de touwtjes hoog zouden worden vastgemaakt, omdat Syl makkelijk zou gaan stofzuigen. Maar dat deed hij dus niet, de touwtjes hebben we daarna laag bevestigd, en toen ging het goed.

Het was een leuke clinic, we kregen per tweetal een half uur les. Ik heb wel tips gekregen, en ik zal nu sowieso vaker gaan longeren!
Foto's:
1. Overleggen hoe we de touwtjes zouden vastmaken. Syl proeste in mijn gezicht, helemaal natte brilglazen

2. Nog even overleggen.

3. Hier nog de touwtjes hoog bevestigd, hij loopt daar niet heel erg mooi.

4. Langzame draf...

5. Draf

6. Draf

7. Hier de touwtjes laag bevestigd. Loopt hij wel mooier, maar hij kijkt wel te veel naar buiten.

Groetjes Nynke.