Jellebie schreef:quintolover schreef:Volgens mij is dit voor een shetlander hier kan nooit hoger dan 1,20 voor
Ik zit ook al te kijken, volgens mij is dit zo'n mini pony wagen voor shetlanders en kleine welshjes, hier past dus geen e-pony voor!
Toch is dat nog niet zo duidelijk te zien hoor; ik snap welke wagentjes je bedoeld, daar heb ik nl. jaren terug zelf ook mee gereden, zie foto:
Maar je hebt ze ook wel in wat grotere/lompere uitvoeringen. En dan met name als ik de banden en wielen van de wagen zie van de advertentie, van die autowielen + banden, dan lijkt het me wel een grotere en zwaardere uitvoering. Dit trekt namelijk vaak een heel stuk zwaarder en zorgt voor meer rolweerstand.
TS: vanaf de foto's is het heel lastig te zien. Wel ken ik de adverteerder; nl. Voskamp Hall uit Eerbeek. (kijk ook eens bij zijn andere advertenties). Dat is nl. een wagenbouwer/dealer. Die kun je dus gerust eens bellen of mailen met de vraag voor welke stokmaten de wagen het beste geschikt is (dat is betrouwbaarder dan dezelfde vraag te stellen aan een particulier).
Verder kun je vragen wat de bokhoogte is. Meestal wil je nl. de bokhoogte op ong. dezelfde hoogte hebben als de stokmaat van het paard, dat is een goede stelregel.
isarosa schreef:Ik wil hem kopen via marktplaats, omdat ik weleens gement heb en ik dan ervaring op kan doen. Mijn pony heeft al jaren ervaring ermee.
Ik zou overigens eerder nog even enkele menlessen, een mencursus en/of cursus koetsiersbewijs gaan doen; want mennen leer je (net als paardrijden en autorijden) niet zo makkelijk door zelf 'ff' uit te proberen (en dus gewoon een wagen te kopen en 'we zien wel'). 
Het is soms al heel lastig hoe het tuig allemaal precies hoort te zitten, hoe je het op maat maakt en hoe je het bevestigd, hoe je correct op- en aftuigt en dit alles ook i.v.m. veiligheid.