Advies gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:08

hee iedereen

Ten eerste voor iedereen de allerbeste wensen!

Ik heb een probleem.. Ik kan mijn paard niet motiveren aan de longe. HET PROBLEEM LIGT BIJ MIJ. Ik ben van mening dat het eigenlijk altijd aan de mens ligt en niet aan het paard.

Oke nu mijn probleem:

Na 2 rondjes vind mijn paard het al saai aan de longe. Hij is niet meer op stem te motiveren en ook een longeerzweep motiveerd hem niet.

Nu probeer ik veel overgangen te maken stap, draf enzo voort. Ook wissel ik gewoon van kanten zodat hij links en rechtsom gaat.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik mezelf verbeteren om mijn paard meer te motiveren?

Ik ben opzoek naar nuttig advies en niet om de grond ingestampt te worden (het blijft wel bokt daardom mijn noot :=

Stuntel

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:07

Met welke reden wil je longeren? Longeren is geen verplichting natuurlijk. Als jij en je paard er geen aardigheid in hebben zou ik wat anders gaan doen wat beide wel leuk vinden. Daar gaat het tenslotte toch ook om?

Als je paard aardigheid heeft in een klein sprongetje kan je balkjes en of een laag hindernisje neerzetten als je hem of haar aan het longeren hebt.

Maar eigenlijk zeg je het zelf al... Je vind er geen *** aan :D Dan zou ik persoonlijk er wat anders bij pakken dan het longeren ;)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 18:47

ik heb niet gezegt dat ik er niks aan vind.

Ik wil hem graag elastischer maken en conditie opbouwen en tevens voor de afwisseling ( vanaf het voorjaar word hij doorgereden) Een balkje/ sprong heb ik ook al geprobeerd helaas was het in mijn ogen geen succes..

Ik vind longeren namelijk wel leuk(doe het ook op stages en school)

miekjuh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 04:33

mijn fries deed dat ook en op een gegeven moment had ze het zo in haar hoofd dat ze zelf bedacht nu is het klaar en draaide om met als resultaat door de bak heen ge trokken te worden k was daar zo klaar mee en nu gooi k der los in de bak en dan met de zweep gewoon laten draven en dan op je eigen moment draai je de zweep ineens om naar de andere kant dan is het de bedoeling dat je paard gelijk omdraait en dat kan je doen na een half rondje, heel rondje ander half rondje wanneer jij dat wilt.. het resultaat moet dan op een gegeven moment zijn dat hij zijn hoofd naar beneden buigt. en dan kan je hem ook een keer naar toe laten komen en dan weer weg is best leuk en een uitdaging.