Ik heb een paar vragen eigenlijk en zit nog niet zo lang op bokt.nl dus leek het me het beste om het hier te plaatsen.
Ik heb een merrie FriesxHaflinger van 4 jaar oud en gebruik daarvoor een boomloos zadel. Als ik het zadel erop wil liggen is het als een beetje protesteren, ze draait heen en weer en hapt in de lucht. Ik kan duidelijk zien dat ze het niet prettig vind. Toen ik het zadel kocht was ik ervan overtuigd dat een boomlooszadel op ieder paard past? Nu denk ik er niet meer zo over maar weet het voor de rest ook niet.
Ik heb het idee dat ze last van der rug heeft en het idee dan haar rug steeds verder in zakt? Zou dat aan dat zadel kunnen liggen?
Ook wil ze niet aan de teugel lopen en loopt de met haar hoofd zo hoog mogelijk.
Als ik rij (wat ik maar 1 keer in de 2/3 weken doe omdat ik denk dat ze last van haar rug heeft) heb ik het idee dat ze mij dus niet draagt.
Hoe zou ik de rug van mijn pony sterker moeten maken? Of hoe zorg ik ervoor dat ze mij draagt?
Ze is trouwens niet echt van mij. Het is een verzorgpony maar de man waarvan ze is heeft haar wel voor mij gekocht. Voor de rest moet ik zelf alles betalen alleen de DA niet als het ernstig is.
Ik wilde der wel een na laten kijken alleen weet ik niet of dat door de DA gedaan kan worden of iemand die 'voelt' waar het paard last van heeft?
Voor de rest kan ik het ook niet betalen en zegt de eigenaar dat er niks aan de hand is, maar ik wil der niet verpesten.
Kan iemand mij helpen? Groetjes!