Help , geen succes met klassieke buiging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Star

Help , geen succes met klassieke buiging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:55

Hallo allemaal ! :)

Vandaag heb ik nog even de klassieke buiging geoefend, eigenlijk gaat alles super goed, maar ze plaatst haar hoofd echt helemaal onder haar lichaam. ( zoals de diepe buiging ) Terwijl haar lichaam eigenlijk er goed uitziet voor de klassieke buiging. Hoe kan ik dit aanpakken ? Als ik mijn voedselbeloning hoger plaats ( dus bij de borst ) dan gaat ze uit haar buiging , dan komt ze dus terug omhoog. Dit heb ik echt heel vaak geprobeerd.. Zijn er nog andere manieren om dit aan te leren ?

Dan nog een vraag :

Voor dat ze de buiging doet , dan schraapt ze met haar voet. ( Geen idee waarom dat ze dat doet ) Waardoor dat haar 1e been wel perfect staat , maar haar '' schraapende voet '' dus wat krom staat.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoop dat iemand om beide vragen kan antwoorden :j

Alvast bedankt ! En ik wens iedereen een gelukkig 2013 ! *\o/*

_Lizanne

Re: Help , geen succes met klassieke buiging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:01

Ik heb dit ook gehad , ik heb de spagaat wat groter gemaakt , en dat hielp wel een beetje. Ik raad je aan omdat ook te doen. Verder kan ik je niet helpen ( die van mij doet het ook soms nog := )

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:47

Bedankt , maar de spagaat staat echt al op zijn maxi , dus dat word em niet :n

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:12

Op het moment dat ze begint met schrapen stop je direct met het vragen van de buiging en vraag je haar eerst weer om haar voeten goed neer te zetten. Ga in het begin ook belonen voor het inzetten van de oefening zonder schraapbeweging vooraf, ze denkt nu namelijk dat het erbij hoort.

Wat betreft je hoofdhouding, vraag het hoofd niet omhoog, maar naar voren, richting haar voeten. Vandaaruit kan ze tzt het hoofd iets hoger gaan houden, maar eerst goed voor haar lichaam en niet eronder. Uiteraard ook dit weer stapje voor stapje.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:06

Bedankt voor de uitleg Amable ! En klopt inderdaad , ze denkt dat het schrapen er bij hoort , dus al ik zeg dat het niet mag , dan heeft ze zoiets van huh wat ? Ik begrijp je blijkbaar verkeerd.. En dan twijfelt ze zo hard , dat ze gewoon niks meer doet. Maar ik ga dat dan verder proberen te oefenen , ik ben alleen bang dat dat een heeeeele klus gaat worden.
Wat betreft het hoofd , ah ja ! Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.. Als ze de buiging doet dan heeft ze haar hoofd zo ver , dat ze mij dus niet meer ziet. Als ze dan mijn hand niet voelt , dan gaat ze terug omhoog.. Maar ik ga het proberen.
Bedankt ! :)

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:03

Iemand anders toevallig nog advies , ik heb het geprobeerd dat schrapen te vermijden , maar als ik het begon te straffen dan stopte ze gewoon. Ze dacht dat ze dan het compliment moest doen.. Terwijl dat dat op een heeel duidelijk zweep commando staat.. :?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:06

Je moet ook niet straffen, nooit straffen. Alleen stoppen, weer terug naar de uitgangspositie en nog eens vragen. En dus veel belonen, ga desnoods weer belonen voor de uitgangspositie, en vervolgens voor hoofd iets omlaag en been laten staan enz.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:18

Nou ja straffen gebruikte ik even als woord. Ik zeg dan gewoon heel kort en snel , e e e. En dan stopt hij vanzelf. En dat is inderdaad een goed idee.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:47

Ja, maar ook dat is corrigeren. Hij weet niet dat 'ie het fout doet, hij denkt dat het goed is want je hebt het altijd beloont. Dus hoe klein je correctie ook is, het is een correctie die totaal niet duidelijk is voor je paard.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 00:14

Ja maar als ik niks zeg , en hem dus eigenlijk zou negeren , dan denkt ze toch van : Heej ? Ik deed het toch goed ? Waarom negeer je me dan .. Of lijkt dat dan maar zo .. ? Dat zou ik erger vinden namelijk..

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:17

Maar dan gaat ze automatich wel naar een oplossing zoeken , en dan kom je er uiteindelijk wel uit :j

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 22:37

Oke ik zal het proberen :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:40

VD-ITP >> TVG

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:20

Mijn pony doet precies het zelfde!! Je moet even kijken op natalanta vrijheidsdressuur daar vind je al gauw de oplossing(:

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:53

Heb ik ook gedaan inderdaad , maar ik kan op die site er niks over vinden .. :(