Ik heb een soort van vraag, want mijn pony heeft er een soort van moeite mee om zijn hoofd niet te draaien naar dat ene vogeltje. Hij kijkt dus het liefste naar alles. Eigenlijk soms best lastig want tijdens het longeren had je gewoon niet zo veel controle. Hij kijkt gewoon echt naar buiten tijdens het longeren. Ik heb het mijn instructrice voorgelegd (ze kent mijn pony en weet wat ik bedoel) en ze adviseerde mij om een bijzetteugel te gebruiken, maar dan zo dat hij zijn hoofd naar de grond moet kunnen doen. Het is dan alleen wat fijner dat hij dat zijn hoofd normaal heeft en niet alles bekijkt. Ook kende hij longeren wel, maar dat is niet bijgehouden, en hij snapt het ook allemaal wel goed. De stemhulpen zoals Draf, Galop en Ho maar kende hij verder niet goed. Dus voordat ik er ook maar iets aan heb gedaan, liet ik hem eerst weer wennen aan het longeren en leerde ik hem de stemhulpen. Die heeft hij inmiddels goed onder controle. Dus nu wil ik wat advies van jullie, want wat zal ik met een bijzetteugel kunnen verwachten? En, is het nog steeds een goed idee ze te gebruiken?
Hij doet nog steeds overal naar kijken en af en toe naar binnen komen dat de lijn bijna op de grond hangt.
Ik wil graag advies van jullie, en ik zal ook echt niet zo maar een bijzetteugel gebruiken en hem in de krul trekken. Dat is mijn doel ook niet.
Nog 1 ding: Hou het gezellig!