Paard kan niet naast me staan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_Utah

Paard kan niet naast me staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:21

Probleempje...
Ik ben nu sinds kort bezig met vrijheidsdressuur met mijn verzorgpaard.
Maar ik kan gewoon niet naast hem staan en/of lopen.
Dan draait hij zn kont zo dat ik weer recht voor hem sta...
Maar met oefeningen als Jambette enzo, sta ik toch liever naast hem...
Ik weet echt niet hoe ik het moet oplossen, ik heb het geprobeerd met eindeloos geduld, maar dat is nu zegmaar op...
Ik heb ook geprobeerd streng voor hem te zijn, maar dat werkt alleen tegen, want ik weet gewoon dat hij het niet snap... Maar ikzelf snap het nu ook niet meer :')
Dusss, iemand een idee?

En nog een klein vraagje, hoe kan je het beste een kusje aanleren zonder dat ze lomp worden?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:24

naast het hek,. kan hij ook niet draaien.. Nja kan wel maar dan zit die vast in het hek :') Ena ls die blijft draaien in de hoek van de bak :j

Nickas

Re: Paard kan niet naast me staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:26

Eerste oefening: parkeren!

ilovetina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:28

Voor het kusje voor hem gaan staan/zitten, en je paard met een snoepje naar je wang lokken als hij probeerd ht snoepje met zijn lip te pakken,dan gaat hij met zn lipover je wang en dan belonen heel goed belonen en dan kan je er opden duur een commando aan vast doen.

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:25

Net zo lang naast hem blijven lopen (ook als hij aan het draaien is) totdat hij stilstaat met jou ernaast? En zodra hij stilstaat meteen stoppen en belonen. Anders eerst proberen met halster eventueel (mocht je het nu zonder doen).

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 23:53

JvBfoto schreef:
Net zo lang naast hem blijven lopen (ook als hij aan het draaien is) totdat hij stilstaat met jou ernaast? En zodra hij stilstaat meteen stoppen en belonen. Anders eerst proberen met halster eventueel (mocht je het nu zonder doen).

Dat heb ik dus geprobeerd maar meneer stug blijft het volhouden

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:16

Dan houd hij het langer vol dan jij :D
Probeer eens de fase van voor zijn hoofd tot aan zijn zij rustig op de bouwen. Telkens een stapje verder naar zijn zijkant en belonen als hij hier rustig onder is. Niet overhaasten, hij moet bij elke stap dichterbij op zijn gemak zijn, als hij dit niet kan accepteren ben je te ver en ga je een fase terug waar hij zich nog wel prettig bij voelde.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:14

Hoe krab je dan zijn hoeven? Dan sta je er toch ook naast? Maak het leuk voor hem als je er naast staat. Aan jou de taak uit te vogelen wat hij leuk vindt. :)

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 12:13

HippoLogic schreef:
Hoe krab je dan zijn hoeven? Dan sta je er toch ook naast? Maak het leuk voor hem als je er naast staat. Aan jou de taak uit te vogelen wat hij leuk vindt. :)

Dan staat hij aan 2 kanten vast. Maar zelfs dan gaat hij met zn kont helemaal naar de muur staan en staat hij de hele tijd te trippelen... Ik ga vanmiddag ff oefenen met de oefening parkeren kijken of dat werkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:16

kelly_Utah schreef:
JvBfoto schreef:

Dat heb ik dus geprobeerd maar meneer stug blijft het volhouden

Dan is je timing waarschijnlijk niet goed.

Ik denk dat de reden dat je paard jou niet naast zich wil hebben onzekerheid is.

Probeer echt goed te timen, zodra hij 1 sec stil staat gelijk weglopen bij zijn zijkant en probeeer het dan aan andere kant.. Ik ben er zelf ook mee bezig met mijn paard en het gaat nu steeds beter. Ze staat wel stil, maar vind het nu gewoon nog spannend aan de rechterkant.. veel afwisselen.