ik maak dit topic omdat ik een paar vragen heb.
meer bepaald over de strengen

Wij hebben een paar weken geleden een ideal Luxe tuig overgekocht (heel tevreden van, past ook wel, met nog paar aanpassingen nodig) met doorlopende strengen.
Vandaag hebben we onze fjord de eerste keer voorgespannen voor onze koets.
Ze was (voor haar eerste keer) heel braaf en deed alles als een normaal koets paard. Ze trok ook heel goed en kon ook mooi draven.
Nu komt de lamoen nog te veel naar voren (uiteinde steekt eigenlijk in haar hals, niet leuk).
We weten dat we de lamoen kunnen inkorten (makkelijk verzetbaar).
Maar als we haar correct zouden plaatsen aan de lamoen dan, dan kunnen we de strengen niet vastmaken (te kort).
mijn man heeft haar liever op de correcte plaats aan de lamoen, met de lamoen op de huidige lengte, opdat Githa de ruimte heeft en ze ook eens een galopje kan doen voor de koets (minder kans om tegen de koets te komen).
Maar nu weten we niet of dat wel bestaat, strengverlengers

Ik ga zo snel mogelijk nog een paar voorbeeldfoto's plaatsen want eigenlijk wil ik ook nog een paar opmerkingen over de plaats van het tuig, en hoe we dit kunnen verbeteren. Ik denk dat de broek ook nog niet goed ligt namelijk (is mijn man zijn pony, en ik mag veel zeggen, maar of hij naar me luistert is iets anders

ik hoop dat jullie kunnen helpen
grts
Sofie