Pinczow laat zijn kunstjes zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wieke

Pinczow laat zijn kunstjes zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 18:45

hey bokkers,

ik ben al een tijdje bezig met VD met mijn arabiertje.
gisteren was er een vriendin en die heeft foto's gemaakt.
jammer genoeg zijn er niet overal foto's van maar wel een paar die heel mooi zijn:)

om me heen draven:
Afbeelding

nee schudden:
Afbeelding

ja knikken:
Afbeelding

kusje geven, maar hij kon dr niet bij :(:) :
Afbeelding

spagaat:
Afbeelding

buiging (zijn we nog mee bezig):
Afbeelding

compliment (hij stond wat krap dus het ziet er niet uit :') )
Afbeelding
(en let niet op mijn kleren, tis vakantie)

steigeren:
Afbeelding

tips zijn zeker welkom en wees niet te lief. ik wil graag meer leren en dingen verbeteren

Wieke

Re: Pinczow laat zijn kunstjes zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:32

niemand?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:34

Ziet er leuk uit! Hoe heb je het strekken geleerd? En het compliment vanuit het strekken?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:54

saskiakefie schreef:
Ziet er leuk uit! Hoe heb je het strekken geleerd? En het compliment vanuit het strekken?

bedankt voor je reactie:)

je bedoelt de spagaat?
ik heb gewoon voetje voor voetje steeds naar voren gezet en toen elke keer als ik zijn voet op de grond had gezet klikken en belonen.
na een tijdje hoefde ik alleen nog maar naar zijn been te wijzen en zette hij hem naar voren, en weer elke keer belonen.
nu hoef ik alleen nog maar een commando te zeggen en hij doet het.

het compliment heb ik geleerd vanuit de spagaat.
1 been oppakken, zijn hoofd omlaag en toen met een paar stukjes biks hem naar achteren gelokt. elk klein
stukje dat hij mee naar beneden gaat belonen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:57

Oke bedankt voor je reactie! :)
Ik had geprobeerd om de spagaat te leren via voetje geven op commando, maar dan zette ze hem steeds op dezelfde plek terug haha :P Ook met Jambette deed ze dat, dus dat schoot niet op :P

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:19

hah dat deed die van mij ook, dat hij ze weer op de zelfde plek terug zette,maar hoe ik het nu doe snapte hij het wel gelukkig:)
misschien lukt het bij die van jou ook wel zoals ik net uitgelegd had?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:32

Ja ik ga het uitproberen :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:13

Ziet er leuk uit!

Probeer je spagaat voor de buiging iets kleiner te maken, de achterhand moet namelijk goed onder de massa blijven, die staat er nu achter :)

En voor het compliment: je traint nu je paard iets of wat scheef, omdat je het snoepje aan de zijkant vraagt, dan breng je een paard uit balans en maak je het compliment veel te moeilijk voor jullie samen, probeer het snoepje eens onderlangs te geven, dan blijft je paardje een stuk rechter!

En hoe hou je hem zo wit joh! :D
Knap paard!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:35

VisibreTeam schreef:
Ziet er leuk uit!

Probeer je spagaat voor de buiging iets kleiner te maken, de achterhand moet namelijk goed onder de massa blijven, die staat er nu achter :)

En voor het compliment: je traint nu je paard iets of wat scheef, omdat je het snoepje aan de zijkant vraagt, dan breng je een paard uit balans en maak je het compliment veel te moeilijk voor jullie samen, probeer het snoepje eens onderlangs te geven, dan blijft je paardje een stuk rechter!

En hoe hou je hem zo wit joh! :D
Knap paard!

de buiging was me inderdaad ook opgevallen, daar moet ik nog even goed op letten volgende keer :j , bedankt!

dat van het compliment is inderdaad ook een erg goed idee. hij was zo scheef als een ik weet niet wat, daar ga ik voortaan ook op letten.

en tja dat wit houden.... geen idee eigenlijk, hij ligt namenlijk elke nacht in zn eigen keutels :Y) ..
veel poetsen en deken op is mijn geheid...

LOVEBrescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:19

ziet er goed uit!!!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:10

LOVEBrescio schreef:
ziet er goed uit!!!

dankje :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:24

Hij steigert volgens mij heel beheerst haha.
Mag ik vragen hoe jij dat hebt aangeleerd? :D

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:32

Ziet er zeker leuk uit! :) De spagaat is misschien iets aan de wijde kant, en een tip voor het compliment kan zijn om die juist vanuit een spagaat te doen. En voor de rest ga ik met VisibreTeam mee :)

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:57

Eigenlijk precies wat Visibreteam al zei, en verder vind ik het er wel netjes uitzien! :j

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:34

Tazziexxx schreef:

ik ging met hem spelen en dan voor hem staan en dan keihard lang hem rennen. dan draait hij met een steiger om.
toen op commando gezet, maar ik ben blij dat hij het zo beheerst doet!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:35

nog even over het compliment, als hij in de spagaat zit zodat ik zijn been kan oppakken om naar de grond te doen, dan zet hij zijn achterbenen weer dichterbij. daarom wil het ook niet zo goed.
ik denk dat hij dit doet vanwege evenwicht, maar hebben jullie misschien nog tips zodat hij zijn achterbenen niet naar voren zet?

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:31

Veel oefenen, lekker los te maken door veel grondwerk te doen en verschillende kanten opbuigen. Bijvoorbeeld met het hoofd steeds verder naar de kont leiden(dmv een snoepje, of targetten) en hoofd naar de grond brengen, omhoog enz.
Ik weet natuurlijk niet wat je normaal doet, maar ik denk dat als hij lekker los is, en je veel oefent dat het dan wel goed komt. Anders kun je nog proberen om zijn been op te pakken, ietsje naar achter buigen en weer loslaten wanneer hij zijn achterbenen telkens laat staan kun je wer ietsje verder naar achteren buigen, snap je? Moeilijk uit te leggen via internet :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:10

xxpinczowxx schreef:
Tazziexxx schreef:

ik ging met hem spelen en dan voor hem staan en dan keihard lang hem rennen. dan draait hij met een steiger om.

Dat is dus nu mijn probleem.. Mijn poown is niet zo speels :(:)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:21

Tazziexxx schreef:
xxpinczowxx schreef:

Dat is dus nu mijn probleem.. Mijn poown is niet zo speels :(:)

ow dat is wel jammer.. ik heb geen idee hoe je het anders kan leren. volgensmij is er nog iets met het blok, dat als ze daarop spingen met een kleine steiger dat je dat op commando zet maar verder weet ik daar niets van..

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:22

minetje schreef:
Veel oefenen, lekker los te maken door veel grondwerk te doen en verschillende kanten opbuigen. Bijvoorbeeld met het hoofd steeds verder naar de kont leiden(dmv een snoepje, of targetten) en hoofd naar de grond brengen, omhoog enz.
Ik weet natuurlijk niet wat je normaal doet, maar ik denk dat als hij lekker los is, en je veel oefent dat het dan wel goed komt. Anders kun je nog proberen om zijn been op te pakken, ietsje naar achter buigen en weer loslaten wanneer hij zijn achterbenen telkens laat staan kun je wer ietsje verder naar achteren buigen, snap je? Moeilijk uit te leggen via internet :)

jep ik snap um! bedankt!!

Beany001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:34

Heel mooi paardje. Mooi wit gehouden. Erg knap dat je je arabier deze trucjes leert. :)

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:56

xxpinczowxx schreef:
minetje schreef:

jep ik snap um! bedankt!!

Graag gedaan! Als je nog meer vragen/probleempjes hebt mag je het altijd aan me vragen! :D

Je kunt je pony op het blok laten staan, en hem leren om bijv. op commando, er op te gaan staan en er weer af. Als je probeert dat te herhalen achter elkaar aan heb je kans dat je pony een 'sprongetje' neemt op het blok of er vanaf. Als je dat goed beloond, vooral de eerste keer goed belonen alsof je pony net de wereld gered heeft :+
Maar het ligt eraan hoe je pony het snapt, mijn paard snapte deze manier nl niet.

Je moet gewoon blijven uitproberen wat je pony snapt, en als het écht niet lukt kun je altijd lessen nemen bij iemand, en vooral met hem steigeren is het handig als je er niet veel vanaf weet om sowieso 1 les te nemen en diegene het hemd van het lijf te vragen! :')

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:10

Een tip voor de spagaat is om een balkje neer te leggen voor zijn achterbenen.. hier zal het paard niet zo snel over heen stappen, dat kost te veel moeite.
Mijn paard liep ook gewoon mee maar het oefenen met een balkje helpt wel!

echt super netjes die kunstjes!