zomaar weglopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zomaar weglopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:49

Tsja eigenlijk heel simpele vraag , de pony van de zorgboerderij ben ik nu een jaartje mee bezig , de slechte gewoontes zijn grotendeels eruit (schoppen met poetsen , altijd op het gras duiken als je wandeld , veel te dik , en stront in de oren hebben :') en ze heeft met een paar keer de stal uitgetrapt) AKA de grasmaaipony die niks hoeft. Nu ben ik met haar bezig gegaan , gecorrigeerd met een tikje op de neus als ze iets deed en de klikker geintroduceerd. Nu loopt ze zonder halster naast me , maar daar zit mijn punt even. Ze heeft de neiging zomaar weg te rennen , zowel in de bak als vandaag voor de eerste keer op het erf(volledig afgesloten voor ik het aandurfde , alle cliënten die het niet mogen zien ivm slechte voorbeeld waren er niet :) ) , ik heb altijd een schep met wat biks maar ben echt doodsbang dat ze hem peerd. Meestal is het een gek rondje doen , maar soms peert ze hem en krijg je haar niet weer. Is dit karakter of slecht gedrag , en wat kan ik hiermee aan?

Ariebren

Re: zomaar weglopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:56

Halster touwtjes zijn niet voor niks uitgevonden.

Ik vind dat je onverantwoordelijk bezig bent om een paardje los mee te nemen op het erf.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:56

Ik bedoel t niet zo betweterig als t waarschijnlijk mn strot uitkomt, maar als je dr gewoon aan een touw meeneemt, is t probleem toch opgelost?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:57

Imo dus nog niet klaar voor, nog lekker met een touwtje oefenen ! Lekker touw los laten hangen, geef haar de kans weg te rennen, maar vertrouw dat ze het niet doet, en als ze het toch doet heb je m alsnog vast :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:00

Lekker los laten in de bak en vast houden op het erf, je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf en het paard maar ook voor de mensen die er lopen of misschien verderop op de weg rijden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:03

Was ook alleen een test en erf is volledig afgesloten :) (loopt namelijk een drukke weg , er staan overal hekken en ze kan die weg echt niet op of het erf af) , als ze er niet klaar voor is dan niet.Weet uit ervaring dat ik haar niet teveel pushen moet , en de buitenbak was kapot vandaag :). Echt ik heb om onze veiligheid gedacht , oh en had nog een touwtje om de hals :). Weet wat ik doe bij haar , en blijkbaar is dit nog een stap te ver! Wel hebben we heerlijk over het erf gedraafd , tot ze gras zag :P. Touwtje hang altijd los ze sloft wel achter of naast me

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:04

Als ze wegrent, zou ik er heel hard achteraan gaan rennen, zwaaiend met je armen en roepen "Stoute pony!!!" ;-)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:07

Agossie schreef:
Als ze wegrent, zou ik er heel hard achteraan gaan rennen, zwaaiend met je armen en roepen "Stoute pony!!!" ;-)

Vind ik leuk!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:11

als je een touw hebt, en je denkt dat je pony wegrent dan maak je toch gewoon het touw aan haar halster vast. doe ik bij mijn shet ook. niet omdat ik er keihard aan moet trekken, want ze loopt wel naast me mee. maar als ze iet doet wat niet mag (gras eten, mijn jas opeten) dan kan ik even een klein rukje geven. en als je het touw helemaal op het eind vasthoudt dan loopt ze eigenlijk bijna hetzelfde als los, alleen ze kan niet wegrennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:42

Als ik achter haar aan ga , ziet ze het als ze spelletje , ik probeer haar te blokkeren en meestal rent ze een rondje en pakt haar kans om te grazen... Meestal dan....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:47

takkie_muis schreef:
Als ik achter haar aan ga , ziet ze het als ze spelletje , ik probeer haar te blokkeren en meestal rent ze een rondje en pakt haar kans om te grazen... Meestal dan....

Duh...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:49

Dit soort toestanden zijn bij mij gewoon verboden.

Een paard wordt netjes aan zijn touwtje verplaatst.

De enige die los mogen lopen zijn de pas geboren veulentjes, zolang ze netjes achter moeders aanhobbelen.
Gaan ze na een dag of 10 hun eigen kant op, halster om en touwtje.