[AR] Welke kar geschikt voor mij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Welke kar geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:46

Hallo Bokkers!

Ik ben aan het orienteren op een karretje, alleen heb ik echt geen idee wat ik nu allemaal het beste kan kiezen.
Ik heb een klein budget (onder 500) en het hoeft ook geen topmateriaal te zijn, maar misschien kan iemand me wat tips geven over welke modellen geschikt zijn voor mij.
Ik heb een ijslander van 1.41 groot, breed gebouwd. Hij is voor de kar beleerd en doet dat super en met veel gemak.
Ik wil zelf graag iets van een stevige sulky of een enigszins ranke 4wielige kar.
Voornamelijk voor recreatief en lange afstands-ritten.
Ik ben zelf vrij lang (1.87) dus ik wil ook nog enigszins comfortabel kunnen zitten,
en overzicht kunnen hebben, niet te laag dus.

Wie heeft een idee?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:04

Ik zou adviseren nog een tijdje door te sparen.

Lange afstanden op een sulky of op een concourswagen onder de 500 euro.....nee dank je.
Daarnaast ga ik mij al serieus afvragen in welke conditie zo'n wagen verkeerd in die prijsklasse.

Ik vind dat materiaal goed en veilig met zijn en voor het mennen geld dan over het algemeen dat het een kostbare hobby is. Daarnaast vind ik comfort ook belangrijk. Niets zo verrot als verrot van je wagen af komen, maar goed dat is wellicht persoonlijk omdat ik rugpatient ben.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:23

Kan me met bovenstaande schrijver helemaal aansluten, maar dan zonder rugpijn. Voor dat bedrag vind je niets het rijden waard. Hoogstens een concourswagentje, maar daar wil je snel vanaf. Veel te instabiel. Niet iets voor het ruige c.q. bos en heide werk. Goed zoeken op MP en vraag iemand mee die al ment en weet waar je op moet letten.

(Sorry, ik herhaal wat Vulcan al schreef over concourswagentje.)

Rijlaarsdam

Re: Welke kar geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:28

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:35

Wat moet er opgeknapt worden aan de concourswagen?
Ik zou er zelf nog wel een licht karretje bij willen om mee in de bak te rijden.

Rijlaarsdam

Re: Welke kar geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:40

Heeft 1 nieuwe band. 2 aan vervanging toe. 1 lek.
Verder een puntje laswerk op onderstel. ( dwars pennetje los)
Opstapje hout verrot. ( verder hout hier en daar ook wat aandacht nodig)
Een likje verf.

Echt heerlijk licht wagentje.
Kvika is oud en mag nog 2 keer per weer met 40 kilo bijrijdster langs de weg stappen dus ik men niet meer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:54

ik zou kijken naar een oxer sulky die is wel in je budget zo ongeveer.en ook nog wel geschikt voor je pony met jou lengte.ik ben 165cm en kom niet aan de gront wat vervelend is dus jij zult er mooi op zitten