Sinds een klein jaartje ben ik begonnen met VD met mijn shetlander, Jacky. Het gaat goed, maar langzaam, dit laatste vind ik persoonlijk niet zo erg, liever alles rustig aan. Hij kent nu al enkele dingen zoals: achteruit, jambette, schudden, kusje geven, zweep pakken (oppakken lukt nog niet zo gemakkelijk), op het blok, spagaat en begin compliment (moet nog véél aan gewerkt worden, maar dit doen we uitermate rustig, dit is zijn eerste zwaardere oefening en ik wil hem de tijd gunnen) Ik ben al erg trots op hem dat hij het zo goed doet, als hij weet dat hij mag werken voor voedsel wordt hij enthousiaster, maar dit is vooral bv bij schudden enzovoort. Bij achteruit, volgen/stoppen, spagaat en spelen is hij dan weer niet enthousiast en dat vind ik jammer, want ik zou graag met hem door de wei dollen en hem weer 'jonger' doen voelen (

Jacky is nu zo'n 20 jaar en je merkt dat hij een ouwe chagrijn wordt, tov de andere paarden, maar ook zijn enthousiasme voor dingen lijkt te minderen. Terwijl ik gewoon wéét dat hij echt nog kwiek is (je moest 'm dit weekend door de wei zien racen, jeetje..

Hoe het dus bij het spelen verloopt: Oren in de nek, een beetje met tegenzin volgen en als ik hem een beetje uitdaag springt hij eens opzij. Ik mag van geluk spreken als hij meedraaft, galop heeft hij nog nooit gedaan. Het kan trouwens ook aan de ondergrond liggen, want de wei waarop ik nu VD deed is een lichte helling en idd niet gemakkelijk dus (ik heb haast geen echt vlakke weilanden helaas) Wat denken jullie? Moet ik hem meer tijd gunnen? Moet ik sneller tevreden zijn?
Ik heb nu alles zo'n beetje uitgetypt, maar ik zal proberen om voor filmmateriaal te zorgen zodat het probleem wat duidelijker zichtbaar is voor jullie.

Alvast bedankt!
Heb nog een foto gevonden van iets langer geleden. Hierbij dus ook zelfde probleem, oren naar achteren en niet echt enthousiast of blij.. Hier heb ik de laatste keer wel niet geVD't (dit is in mijn achtertuin, helaas is deze niet groot genoeg en heb ik dus een plaatsgebrek. Op de foto's had ik het even gedaan mits gemak en omdat de prikpaaltjes er toch nog stonden..)