Horse agility hoop ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJorgx

Horse agility hoop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:22

Hallo medebokkers,

Ik ben van plan om in de kerstvakantie een soort van Horse agility parcour te maken.
Nu had ik al wat dingetjes verzameld zoals een bal, blok, pionnen enz.
Maar wou ook graag een Horse agility hoop maken alleen zou ik niet weten van welk meteriaal het gemaakt is of waarvan je het zou kunnen maken.
Gelukkig heb ik een erg handige vader die zulke dingen best zou kunnen maken maar ik weet alleen niet van welk materiaal het is gemaakt waardoor we dus niet verder konden.
Kunnen jullie mij verder helpen ???

Groetjes Reina

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:45

Hoi,

Ik overweeg ook om de hoop zelf te maken maar heb het alleen nog niet gedaan. Mijn plan is om hem van twee van die gekleurde piepschuim buizen te maken die ze normaal in het zwembad gebruiken, tijdens de kinderzwemles. Die kun je dan vastmaken aan twee hindernispalen en dan kun je de onderste helft ook omhoog of omlaag schuiven zodat de sprong hoger en lager wordt. Ik hoop dat je wat van mijn uitleg snapt... :P
De standaard horse agility hoop (althans, die die ik ooit tijdens een cursus heb gebruikt) is overigens gemaakt van een plastic beweegbare holle buis, zo eentje waar normaal gesproken kabels en dergelijke door worden gelegd. :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:30

Heel erg bedankt denk dat ik het toch van die buizen ga maken
Zou drainage buizen ook kunnen denk je ???

xJorgx

Re: Horse agility hoop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:44

Niemand meer ????

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:46

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 08:21

Bedankt maar die had ik al gevonden wil het eigenlijk eerst proberen of hij het leuk vind en als hij het leuk vind pas sparen voor een professionele.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:55

iloveyoujorg schreef:
Heel erg bedankt denk dat ik het toch van die buizen ga maken
Zou drainage buizen ook kunnen denk je ???

Ik heb even een plaatje opgezocht (had geen idee wat drainagebuizen waren :o ) en dat kan denk ik wel hoor. Zolang het maar een beetje buigbaar is. :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:17

Oh okee dankjewel

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:38

Die 'professionele' stelt niets voor hoor. Kreeg hem binnen echt dacht echt 'heb ik hier zo veel voor betaald... >;) '
Gewoon van die standaard bewegelijke, geribbelde buizen en dan een stukje door midden geknipt, met tirips aan elkaar gemaakt zodat de ronding kan blijven hangen. Als je de paaltjes (als je al paaltjes kan vinden waar het bij kan blijven staan......) iets te ver uit elkaar zit valt hij constant uit elkaar.
Nee ik zou er gewoon zelf een maken ipv 30 euro of wat die ook kostte te betalen voor materiaal wat je nog net niet bij de sloop halen kan.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:06

Dankjewel heb er ondertussen eentje gemaakt van oud materiaal als opzetstuk voor springpalen werk super en lekker stevig !