Ik heb een verzorgpony!! Een haflinger van 25 jaar oud en is geleerd om western te rijden maar sinds de winter heb ik grondwerk met haar gedaan!! Het was echt super leuk!! Wij hebben er echt heeel erg van genoten maar ze heeft Copd een lichte vorm van bronchitis wat niet meer te genezen is!! Maar ik wil graag een nieuwe oefening doen waardoor we elkaar meer moeten gaan vertrouwen.... Hebben jullie goede tips of oefeningen voor ons??
Liefs... (Sorry ik ben verslaafd aan uitroeptekens)
Door middel van grondwerk kun je inderdaad het wederzijds vertrouwen goed verstevigen. Er zijn plenty oefeningen qua grondwerk, van Emiel Voest tot Parelli, obstakeltrainingen, vrijheidsdressuur. Net wat je leuk vind. Gebruik de zoekfunctie op bokt maar eens, dan kom je veel ideeen tegen. Veel plezier alvast!
Eerst en vooral moet je zeker zijn dat de eigenaar daarmee akkoord is, want als hij erachter komt dat je vrijheidsdressuur doet enzo, kan hij/zij dit niet altijd even blij meezijn ( dit is NIET als kritiek bedoelt, maar gewoon een tip )
Je kan een soort Gymkana doen aan de hand? ( Bijvoorbeeld samen met een vriendin , om te beurten een parcourtje afleggen met je verzorgpaard, dit en om ter snelst, of zonder dingen te raken terugkomen, dit kan zowel op als naast het paard )