Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Delaja schreef:Is dit bij alle dravers het geval? Of alleen bij dravers waarbij de houding later gecorrigeerd wordt zoals bij de mijne?
Judith_W schreef:Nou, ik kan je zeggen, het komt niet vaak voor bij dravers. Dat er nu hier 2 mensen zeggen dat het vaak voorkomt bij dravers, omdat ze er allebei 1 kennen, zegt me niet zoveel. Ik hecht dan meer waarde aan mijn kennis over dravers, heb er tot nu denk ik een stuk of 100 in handen gehad en aan de kennis van mn eigen dierenarts, die alleen masr sportpaarden behandelt en jaarlijks 100en dravers ziet..............
Judith_W schreef:ook lang niet allemaal, want een heleboel dravers die verkocht worden als rijpaard, zijn ook gewoon goed, maar kunnen niet of niet meer mee in de sport, heeft meestal niks te maken met lichamelijke klachten dat ze niet mee kunnenNogal kort door de bocht om te zeggen dat dravers die niet mee kunnen, last hebben van dit probleem.
Zoals ik wel al in m'n eerdere post noemde, is gerichte training belangrijk (voor elk paard natuurlijk en dus ook voor de draver) en daar ontbreekt het nogal eens aan
geerke schreef:Judith_W schreef:Nou, ik kan je zeggen, het komt niet vaak voor bij dravers. Dat er nu hier 2 mensen zeggen dat het vaak voorkomt bij dravers, omdat ze er allebei 1 kennen, zegt me niet zoveel. Ik hecht dan meer waarde aan mijn kennis over dravers, heb er tot nu denk ik een stuk of 100 in handen gehad en aan de kennis van mn eigen dierenarts, die alleen masr sportpaarden behandelt en jaarlijks 100en dravers ziet..............
ik woon in frankrijk...vergeten te vertellen
De dravers die jij meemaakt die zijn gewoon goed....de dravers die je voor een prikkie kunt kopen omdat ze niet snel genoeg waren of sterk genoeg, hebben daar dus last van.
fransje23 schreef:Ik denk dat het niet per definitie een dravers-ding is maar relatief veel paarden komen vast te zitten bij hun lendenen/kruis. Si-gewricht. Komt natuurlijk omdat paarden niet gemaakt zijn om op te gaan zitten. Rassen die van nature meer stuwend als dragend lopen zullen daar meer gevolgen van onder vinden. Dravers hebben vaak een stuwende manier van bewegen want daarmee kom je snel vooruit. Dat en een soms niet correcte omscholing kan problemen gaan geven,
Een goede dressuurmatige basis waarbij ze meer dragend leren te lopen kan veel van deze problemen voorkomen. Sinds ik aan de hand ben gaan werken met mijn draver is ze erg veranderd in de bespiering en veel losser in de lendenen.
Helaas, heeft niet iedereen die een draver koopt die nog niet goed omgeschoold is tot rijpaard de juiste kennis en kunden.
Overigens laat ik mijn draver ongeveer elke 9 maanden behandelingen door een chiropractor dit om echte problemen voor te zijn.