ik heb nou een verzorgpony die ik elke dag doe en ook echt alles mee doe. Het is een klein gebleven Paint Horse merrie, die in eind maart 2012 moeder is geworden. En ik kwam bij haar februari, kende haar dus niet zolang voor het veulen kwam. Maar ik won wel der vertrouwen. Alleen ze is nooit actief of geconcentreerd. Eerst dacht ik dat dit kwam door der zwangerschap want ze was ook chagrijnig (dit is zo goed als over, tenzij ze zich 'afsluit'.) Ze is weer drachtig, maar bevalt pas in Mei 2013. En ze is al die tijd niet actief geweest of geconcentreerd. Ze is voor enkele momenten geïnteresseerd in me en binnen een half minuutje is het over. Ze kan los meelopen, maar verminderd al snel tempo en wijkt een andere kant uit. Behalve in draf, dan is ze nog wel bereid om op een holletje achter me aan te gaan.
Maar ik wil dus vrijheidsdressuur doen en werk met de clicker. Maar dit werkt dus niet. Heeft iemand hier tips voor?
Maar dan is er nog iets. Indy is lui, om het zo maar eventjes te noemen. En als we gaan longeren breekt ze elke keer uit, door ineens de andere kant op te springen. Nou we hebben echt alle geprobeerd om dat tegen te houden. 2 lijnen, extra opletten, vlot door laten lopen (wat 9 van de 10 x mislukt want ze is niet gemotiveerd) Iemand nog meer tips?
Hopelijk hebben jullie tips