Sloffende achterbenen, hoe trainen aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Sloffende achterbenen, hoe trainen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 15:58

Mijn 3,5 jarige ben ik nu aan het trainen aan de longe.
Hij heeft zadel op en hoofdstel in, en verder nog niks.

Zo nu en dan ga ik een stukje met hem fietsen, en dan hoor je duidelijk zijn achterhoeven over de weg slepen. Hij tilt zn achterbenen amper op.

Met welke oefeningen kan ik hem zover krijgen dat hij zn beentjes gaat optillen? Dubbele longe wil ik mee beginnen als de longseer bak weer wat droger is. Hopelijk gaat dat ook helpen.

Ik weet dat er ook mensen trainen met gewichten aan de benen, zou dit helpen om zijn benen sterkter te maken waardoor hij ze beter kan optillen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:04

balkjes neerleggen. Kan ook in een bocht,dan maak je er een soort waaier van.

xanax

Re: Sloffende achterbenen, hoe trainen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:06

pessoateugel zodat de achterhand beter onderin komt.

Sientela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:16

Bij een 3.5 jarige zou ik écht nog niet beginnen met een pessoa.. Inderdaad gewoon balkjes neerleggen en ook op tempo laten lopen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:18

Idd balkjes, en later met de dubbele longe en dan heb je ook al de lijn die bij zn achterbenen hangt :)

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:19

Balkjes en goed voorwaarts

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:07

Ja leren longeren, werken aan stelling en buiging en vooral niet aan het bit longeren, want dan bereik je niet het achterbeen op de juiste manier,
Werk in het begin dichtbij zodat je het dier de hulpen kan uitleggen dat gaat niet als er een lijn van 8 meter tussen zit, dan heb je zeker in het begin geen controle, begin eens op een meter afstand en als het goed gaat kun je de lijn verlengen, hou het in het begin alleen in stap , als dat lukt op 4 meter afstand dan kun je aan draf gaan denken.
Gebruik idd geen hulpmiddelen want dat is altijd dwang, leer zelf te voelen en zien , longeren is een voorbereiding naar het rijden dus doe het dan technisch ook goed.
Zo kun je het paard precies uitleggen wat je wil waar je het binnen achterbeen heen wil hebben en later ook het buiten achterbeen, maar zou met het binnen achterbeen beginnen ;-)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:09

Balkjes idd, en ook schakelen. Pasje weg in draf, pasje terug. Galop/draf overgangen. Vooral de activiteit in de gaten houden.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:26

Overgangen maken inderdaad :j en dan heel vlak achter elkaar.. Draven, pasje terug in stap en direct weer aandraven etc