Heb al aantal longeerlessen gehad (academisch) maar het is niet zo ons ding. ben ook zelf niet zo van de hulpteugels en ze loopt nu prima ontspannen. Haar achterhand komt er ook steeds makkelijker wat onder, maar het probleem zit hem vooral in de bochten. Ipv dat ze haar binnenachterbeen onder zich zet, zet ze het verder naar binnen dan de voorafdruk.
Het gaat wel goed als we aan de lange lijnen werken en ik loop achter haar, want dan loopt de lijn langs haar achterhand en dat is al goed genoeg om haar er aan te helpen herinneren. Of aan de hand dus, op de volte, als ik haar heel zachtjes bij tik.
Ze kan het dus wel, maar je moet het blijven aangeven. Ik zou haar er graag zelf wat bewuster van maken, dat ze achterbenen heeft en dat ze die niet zo maar achter haar voorbenen aan moet laten slingeren 
@ calippo: zit zit al sinds we begonnen zijn met 'oplappen' aan de gluco en ik heb wel echt het idee dat het haar helpt. We hebben een nogal praktische dierenarts en die zei: kijk maar of gluco helpt, dan weet je meteen of je dat bij moet voeren.
De training bouwen we super gelijkmatig op en ze heeft er zelf heel veel lol in, anders zou het denk ik ook geen doen zijn. Ze heeft pas een keer echt spierpijn gehad en toen zijn we meteen 6 tandjes lager gaan zitten. Daarna opgebouwd en nu kan ze makkelijk dat waar ze toen zo'n spierpijn van had.
Kortom: het gaat me dus echt om haar bewustwording en motoriek. Ik ga Dual Aktivierung zeker uitchecken!