Ik ben mij aan het orrienteren voor menles. Heb ik wat gevonden, dan is er een prijsverschil tussen student of geen student. Ook niet zo weinig, gelijk 100 euro.
Nu zie je dat hier heel veel, studenten mogen goedkoper sporten, zwemmen, naar de kapper en nu dit weer. Ik vraag mij af of dit eigenlijk wel mag? Het is toch een soort van discriminatie? Voor een student is het gewoon 100 euro goedkoper, dat vind ik nog al wat.
ik vind het niet zo vreemd. als je naar het zwembad gaat kost een kinderkaartje ook minder. Naar mijn mening is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod, al is het hier dan weer onderverdeeld in doelgroepen.
Neem ook aan dat die 100 euro voor hele cursus of een strippen kaart is en niet voor 1 lesje.
En ja, studenten hebben wel vaker ergens korting op. Net zoals kinderen en 65 +sers. Vaak betalen pony's op wedstrijd ook minder dan de starters met paarden (en hela! ik heb zelfs een pony!), zo is het in het leven. Elders gaan lessen als je dat ergelijk vind?
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-12-12 14:55
O, een mencursus. Ja, dan zitten er vaak wel verschillen tussen wel/niet student. Ze willen studenten dan vaak voor kostprijs de mogelijkheid geven deel te nemen. Op zich vind ik dat niet vreemd, ik dacht dat het om gewone menlessen ging.
FloortjeR
Geplaatst: 02-12-12 14:55
Als je ziet wat wij als studenten kwijt zijn aan collegegeld (€1771 per jaar) en boeken (betaal per boek ongeveer €90, dan zijn het al tweedehands boeken, dat keer 7 vakken, en dan heb ik voor de meeste vakken 2 of 3 van zulke boeken nodig, tel uit je winst!). Dan heb ik de huur van een eventuele kamer nog niet eens meegeteld. Dan ben ik heel blij dat dit soort regelingen zijn getroffen! Waar moeten wij anders van sporten enz?? Maar ik ben het met je eens een verschil van €100 is wel heel groot!
De meeste studenten houden per maand maar zo'n 150-200 euro over om te eten, kleren te kopen, uit te gaan en te sporten. Dus ik vind het op zich wel eerlijk dat de mogelijkheid studenten ook wordt geboden op deze manier.
Even iedereen jaloers maken.. Toen ik nog studeerde kon ik voor 2.50 per keer mennen, 4 man mee op de kar, soms minder. En dat waren guldens. (Had een strippen kaart) En een lol dat we hadden!
Bij veel lezingen/symposia heb je de verschillen ook, maar ook als je wel of niet lid bent van een vereniging betaal je minder/meer. Zo is het nou eenmaal.
Wat kost de cursus voor een student en wat voor gewoon iemand en hoeveel lessen? Dan is in te schatten of het heel gek is of niet.
Het is inderdaad 100 euro verschil op de cursus, 235 voor studenten en 335 voor niet-studenten. Ik vind dat een groot verschil, bij 33 % of zo globaal uit mijn hoofd.
In die orde van grote vind ik overigens het verschil niet heel schokkend, ben het ook zo gewend vanuit mijn studententijd. Toen had ik af en toe mazzel, hoefde ik minder te betalen. Tegenwoordig betaal ik overal ook al jaren volle bak.
Ho ho, het is niet zo dat ik het de studenten niet gun, ik vind het alleen raar en dan ook nog eens zo'n groot verschil. Er zijn zat andere mensen en ook gezinnen die het ook niet kunnen betalen om zelf of hun kinderen te laten sporten. Dus onder het mom van dan hebben studenten ook kansen vind ik dan niet kloppen. Waar zijn dan de kansen voor de minima? Ik blijf het zelf erg raar vinden.