Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BlueStar schreef:Ik denk idd dat je op de verkeerde positie staat ten opzichte van het paard.
Hulp van ervaren iemand is erg waardevol maar soms niet in de buurt.
Kijk eens hier
http://www.youtube.com/watch?v=eXkNWysGdGM ik zeg niet dat deze manier heilig is, maar er zitten wel waardevolle tips in. Kijk ook even verder onder emiel voest
Lien01 schreef:Aangezien mijn paard bij de vorige eigenaars 3 jaar heeft stilgestaan moet ik met hem opnieuw conditietraining doen.
Nu als ik hem wil longeren zijn er enkele problemen die de training er niet gemakkelijker op maken.
Even een schets :
* als ik voor hem sta en naast hem wil gaan om dan te beginnen aan het longeren draait hij altijd met zijn kont naar de andere kant met resultaat dat ik meestal een paar rondjes achter hem moet lopen eer ik kan beginnen met longeren.
* Als ik hem dan al aan de gang heb gekregen loopt ie mooi aan de longe, ik hou de zweep erbij ( hij is soms ook liever lui dan moe dus zit ik er soms meer achter ) en dan plots kan hij gaan stilstaan, draait hij zich met zijn hoofd naar het midden terwijl hij hard met zijn hoofd schud dus waarop ik dan eerst vooral let dat hij niet in de lange longeerlijn zich kan vastlopen
* als dit laatste gebeurt is kan ik hem ook vaak niet meer in gang krijgen.
* En zoals vandaag ging de linkerkant goed om te beginnen, dan wou ik wisselen en rechts wil hij niet vertrekken, nochtans onder het zadel is zijn rechterkant de gemakkelijkste voor hem
Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren ?