Wie heeft het veulen van merrie "Hickan"?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft het veulen van merrie "Hickan"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:06

Hoi bokkers,

Mijn ouders hebben een huis in Zweden, en Zweden betekent vaak ook paarden. In het verleden heb ik een tijdje een merrie verzorgt die "Hickan" heette. Ze is bruin, en erg vriendelijk en mooi. Ze stond (of staat, weet ik niet zeker) bij ons in het dorp, en is een draver. Haar eigenaar vertelde dat ze al wat prijzen had gewonnen, en dat ze twee veulens heeft gehad, waarvan één naar Nederland is gegaan. Wie heeft of kent dit veulen? Of heb je ooit van de merrie zelf gehoord? Het zou geweldig zijn als hier reacties op komen, deze merrie was voor mij een grote vriendin. Naar haar eigenaar zelf was ze onvriendelijk en beet ze en trapte ze zelf, maar ik heb zo'n sterke band met haar op weten te bouwen dat ik maar hoefde te fluiten, en ze kwam al van veraf aangaloperen. Rijden is helaas nooit gelukt, omdat ze te sterk en te snel was, en er geen goede bak ter beschikking was. (alleen bos, maar dat leek ons een beetje te gevaarlijk aangezien ze toch nog steeds een renpaard is.) Ik zou dus erg graag willen weten hoe haar veulen is en wie hem/haar heeft. Het zou geweldig zijn om een nakomeling van deze fantastische merrie te kennen.

Groetjes
[naam]

Judith_W

Re: Wie heeft het veulen van merrie "Hickan"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:07

Is het nou een renpaard of een draver? En weet je ook de naam van het veulen en de leeftijd?

Anoniem

Re: Wie heeft het veulen van merrie "Hickan"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:42

Het is een draver. Ik weet niet hoe het veulen heet en hoe oud hij/zij is, omdat de vader van de eigenaar (hij stond niet bij de eigenaar zelf) erg slecht Engels sprak.