Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daar kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die aan de lange lijnen werken
Apple schreef:Ik verplaats het toch naar GVLDaar kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die aan de lange lijnen werken

Ik ben tot nu toe ook maar 1 groot paard tegengekomen die de verzameling als vanzelfsprekend aanpakte en vanaf het begin op een tempo kon draven dat ik het met gemak bijhield.
een goede conditie is heel belangrijk. Als je zelf nog niet zo goed bij kunt houden dan laat ik ze meestal een volte maken wat voor jouw paarden helaas lastig is.Ook niet gelijk een lang stuk willen draven,maar dat doe je al niet,.... heel verstandig.

Toen ik net begon werd ik HEEL raar aangekeken, en op hoger niveau bij de Shetlandpony's was er maar 1 iemand te vinden die het ook op shows deed. Laat staan dat je met een groter niet barok paard aan de slag ging. Je hebt toch een paard om op te rijden
Werd er dan gezegd. 

Ik denk dat je toch heel goed naar je paard moet kijken, maar ik heb zelf geen verstand van dingen als artrose en cushing (tenminste ik weet wel wat het is, maar zelf geen paarden gehad die dat hadden), dus ik weet ook niet 'hoe ver' je kunt/moet gaan dan. Werken aan de LT is heel goed en leuk, juist bij het opbouwen na een blessure of ziekte, maar het moet natuurlijk wel verantwoord zijn