Hallo bokkers
Ik heb een vraag. Ik heb een merrie van 5 jaar die nu sinds september een jaar onder het zadel is. Ze doet het echt super, pakt alles supersnel op. Laatst vond ze het moeilijk om rechtsom te buigen maar dit gaat weer helemaal goed, ze loopt helemaal ontspannen over dr rug. Afgelopen donderdag had ik weer les en zijn we verder gegaan met het rechtrichten op de lange lijn en het verruimen in de draf. De dag na het rijden doe ik altijd longeren, meestal rijd ik een dag dan een dagje longeren enz. Nou heb ik vrijdag gelongeerd en dan laat ik haar eerst goed instappen en daarna eerst aan beide kanten 5 minuten warmdraven en daarna aan beide kanten 5 minuten wat meer werk in de draf en stukjes galop. Nou merkte ik bij het longeren dat bij de eerste 5 minuten longeren op de rechterhand ze dan minder actief doorloopt dan de linkerhand. Na dus die 10 minuutjes draven is ze de 2de keer op de rechterhand wel meer voorwaarts. Zaterdag heb ik haar ook nog een keer gelongeerd en toen was het precies hetzelfde, heb toen ook nog iemand mee laten kijken omdat ik zondag naar het bos zou gaan en die zag niets bijzonders. Gisteren ben ik heerlijk naar het bos geweest en vandaag weer gelongeerd en weer hetzelfde. Kan het zijn dat ze gewoon wat moet warmdraaien? en dat de ene kant haar makkelijker gaat dan de ander? kan het ook te maken hebben dat het buiten wat frisser is? In stap loopt ze wel heel actief door en wil ze wel gaan draven.