[AR] perfect koets voor miniatuurpaard / mini EINDELIJK gevonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ParelAMHA

perfect koets voor miniatuurpaard / mini EINDELIJK gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 13:10

Beste menners,

Na een hele lange zoektocht heb ik eindelijk een koetsje gevonden welke perfect is voor mijn miniatuurpaardjes (enkel- en tweespan). Omdat ik andere mensen die enorme zoektocht wil besparen hier mijn advies ;) --> een Hans van der Mee concourswagen.
Mooi (zie foto's), veilig, kwalitatief SUPER, op maat gemaakt (maten worden opgemeten en kleuren kies je zelf), echt lichtgewicht ;), waardevast en een perfecte service!!!! Ik heb geen aandelen bij Hans van der Mee ofzo hoor ;) maar ben er helemaal blij mee dat ik eindelijk precies gevonden heb wat ik zocht!

Groetjes en veel menplezier!

Afbeelding
Afbeelding
http://i1291.photobucket.com/albums/b54 ... -kopie.jpg
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-11-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

Dennis

Re: perfect koets voor miniatuurpaard / mini EINDELIJK gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:12

Ik heb hem zien staan. Hij is idd heel erg mooi!!!!

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:19

Wat leuk! Was de beurs naar je zin? Ik was er voor het eerst (beginnende menner).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:25

Ik wsa er voor de 2e keer omdat het eigenlijk voor mij wel heel ver weg is (2 uur rijden). Maar heb mee gereden in een demo (dus met de trailer was het meer dan 2 uur rijden).
Als deelnemer zeker wel de moeite waard. Als alleen toeschouwer was ik niet gegaan (vooral ivm een flinke dierenarts rekening die er aan komt ;) ). Wel heel veel moois gezien!

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:31

Ik heb 'm ook zien staan, ziet er gaaf uit hoor! :D

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:39

Wauw wat stoer! In welke categorie viel je demo?
Aha een flinke dierenarts rekening, dat is inderdaad even slikken. Niets ernstigs hoop ik.
Gelukkig niet herkenbaar (afkloppen!) en hopelijk ook niet in de toekomst (over 1,5 jaar verwacht ik zelf af te studeren als paardendierenarts dus dan tellen de uren/voorrijkosten in ieder geval niet meer :)

Ik kon het combineren met een bezoekje aan mijn moeder (20 min rijden), anders is het voor mij ook dik 2u rijden (midden-Drenthe).

Ik vond het toch best een gokje met de kleuren maar had vertrouwen in Hans en was meteen bij de eerste oogopslag gerustgesteld. Het tuig dat ik ga bestellen is hetzelfde kleur leer als de koets met zilverkleurige accenten en de minipaardjes zijn bruin (roan en panterbont). Dus ik verwacht dat het allemaal mooi gaat kleuren samen :)
Alleen de minipaardjes verschillen qua bouw behoorlijk (zwaar gebouwd hengstje 90cm en ranke merrie 87cm), maar dat zal de pret hopelijk niet drukken ;)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:48

Ah dus jij hebt hem gekocht, heb er ook nog even op gezeten en wou een bod doen maar hij was al verkocht :)

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:02

Leuk, hij zit prima hé ;)

Ja, ik kocht hem al voor de beurs (want hij is op maat voor mij en mijn pony's en in de kleuren die ik wenste) maar wist dat Hans van der Mee hem nog wilde nemen naar de beurs en dat vond ik prima. Op de beurs zag ik hem voor het eerst ;) meteen toen ik binnen kwam. Niet te missen!

Zoek je ook zoiets? Als je wilt komen proefrijden dan ben je welkom hoor! Ik moet nog wel 8 weken wachten op mijn maatwerk tuig (niets kunnen vinden wat zomaar mooi paste). Ik ben echt onder de indruk van de service en het vakmanschap ;)
Heb er heel lang voor moeten sparen dat wel maar nu heb ik ook echt precies wat ik wilde. Dolblij dus :)

Groetjes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:03

Omdat dit topic beter op Aangepannen Rijden past ga ik het topic voor je verplaatsen.
ED --> AR

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:04

Ik heb net een Kraay wagen gekocht, weet ongeveer wat die van jou heeft gekost dus moet nog even geld bij elkaar sparen. Mijn bruine tuig komt uit Amerika, ook op maat laten maken.

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:06

Gefeliciteerd dan met jouw aankoop, dat je er nog maar veel plezier mee mag hebben!
Ook helemaal in het bruin dus?

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:08

Ps: niet gemakkelijk hé een goed tuig vinden voor de kleine vierbeners....

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:09

Beetje bruin en wit, maar zou jouw wagen er wel bij willen voor dressuur en vaardigheid vond de prijs nog wel te doen ook voor een van der Mee. Heb je alleen enkelspan ?

Dit is mijn Kraay zal hem even in een link zetten omdat het hier natuurlijk over jouw wagen gaat http://oi49.tinypic.com/124zw4p.jpg

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:18

Wauw mooi zeg! Ik vind je paardjes ook prachtig!!!! Silver d'appel?
Ik kan alleen nog maar dromen dat mijn pony's zo slank zullen worden ;)

Je tuig is ook helemaal de kleur die ik bedoel. Ik denk inderdaad dat zo'n wagentje als de mijne erg mooi zou staan bij je pony's en tuig. Hij is betaalbaar inderdaad, dat vond ik ook (al was het wel de grens van mijn budget).

Ik heb enkel- en dubbelspan. Hoop een span te kunnen vormen met mijn (nog redelijk onervaren maar wel verkeersmakke) hengst en (super brave en ervaren) merrie. Als tuig neem ik een combi. Wil ook alleen met mijn brave merrie op pad kunnen indien mijn zoontje mee zou willen (in de toekomst want hij is nu pas 1 ;).

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:19

Waauw! mooie wagen!!

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:16

Dankjewel :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:45

Erg leuk wagentje. Toch wilde ik hem niet hebben voor mijn pony en heb ik gekozen voor een recreatiemarathonwagen van Cavalier. Ik wil namelijk ook passagiers mee kunnen nemen. En ik heb heel slechte ervaringen met concourswagens, die komen hier nooit weer.

Maar heel veel plezier met je nieuwe wagen.

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:57

Bedankt ;)

Ik begrijp je. Ik wilde perse ook een hele stabiele (breed t.o.v. hoog en kwalitatief zeer goed) concourswagen i.v.m. minimaliseren kans omslaan.

Ik heb ook met Cavalier gesproken (aardige eigenaar!). Voor mij was die wagen (ook de Dandy) te zwaar (gewicht/rolweerstand). Daarom hoefde ik ook niet meer dan 1 volwassen persoon of 2 kinderen mee te kunnen nemen als passagier en dat kan nu alsnog. Want ik heb één rank minipaardje waar ik ook enkelspan mee wil kunnen rijden.
Maar inderdaad als je robuuste getrainde pony's hebt die het wel aankunnen en je wilt graag een aantal passagiers mee kunnen nemen dan is een recreatiemarathonwagen vast een goede en voor de hand liggende keuze!

Veel menplezier in ieder geval!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:04

Wat een mooie wagen! Daar ga je vast veel plezier van hebben, alleen al om naar te kijken...
Ik ben benieuwd naar foto's met (een van) je paardjes er voor, ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot hij is. Hoeveel weegt hij?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:38

Ik heb er ook nog even bij staan kijken, super mooie wagen, voor mij zou de beenruimte te ruim zijn.
Veel plezier met deze wagen!

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:42

Foto's van de aanspanning heb ik nog niet. Heb pas net een tuig gevonden dat naar mijn zin is (op de beurs afgelopen weekend) maar dat moet nog op maat gemaakt worden. Alle gangbare maten zijn te groot voor mijn merrie. Wordt lente 2013 denk ik voordat ik foto's kan maken van het span samen voor de wagen ;)

Mijn minipaardjes lopen als het ware gewoon onder je keukentafel door ;)

Dit is mijn merrie van 87cm (ze is drachtig trouwens dus als je nog iemand weet die volgend jaar een panterbont minipaard veulen zoekt ;) )
Afbeelding

Dit is mijn hengst 90cm
Afbeelding

Nu ik toch de trotse eigenaar aan het uithangen ben ;)
Hier zie je hoe groot mijn hengst is t.o.v. een hond

En hoezo brave hengst ;)

De koets is: 120cm breed, 175cm lang en de bokhoogte is ong. 83cm.
Gewicht is onder de 100kg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:11

ParelAMHA schreef:
Bedankt ;)

Ik heb ook met Cavalier gesproken (aardige eigenaar!). Voor mij was die wagen (ook de Dandy) te zwaar (gewicht/rolweerstand).
Maar inderdaad als je robuuste getrainde pony's hebt die het wel aankunnen en je wilt graag een aantal passagiers mee kunnen nemen dan is een recreatiemarathonwagen vast een goede en voor de hand liggende keuze!

Veel menplezier in ieder geval!

Nou, ik heb geen robuust getrainde pony (Welsh A van 1.14 met weinig trekkracht), daarom was ik ook op zoek naar licht wagentje. Ik heb de pinto van Cavalier, hij weegt 140 kg en lage rolweerstand. Ik had eerst een Winner Binky de Luxe. Op papier weegt hij 125 kg, in de praktijk echter 220!!!! kg.

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:19

Jeetje denk je een wagen van 125kg te krijgen weegt hij 220kg. Dat is wat.

Ten opzichte van mijn mini's (zie merrie voor de slee) is jouw welsh (leuk ras trouwen!) denk ik toch een stuk(je) krachtiger en zwaarder. Dan is 125-150kg met een lage rolweerstand vast prima. Ik zocht echt iets van rond de 100kg: 4-wielig en van een zeer goede kwaliteit. Daar heb ik toch wel een half jaar naar gezocht (krappe 20 bouwers gesproken en heel veel ervaringsverhalen gelezen). Ik ben hier dus heel blij mee :) voor jou is de wagen die je nu hebt vast het meest geschikt ;)
Fijn dat we allebei blij zijn met wat we hebben ;)

Groetjes

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:30

Ps Tine; ik dacht dat je ook een mini had vandaar dat ik schreef robuust en goed in training. Bij een grotere pony (dan mini) zijn de mogelijkheden groter ;) dat begrijp ik.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:06

Vond het ook een leuke wagen om te zien. Maar zou zelf ook geen concours wagen kopen maar snap wel dat je voor deze bent gegaan met kleine pony's.

Heel veel menplezier ermee.