Ik zit met een probleem. Mijn paard kan nu sinds ong een maand het trucje , liggen op commando. Hij vind het trucje heel erg spannend omdat hij vroeger veel te bang was om te blijven liggen met een mens in zijn buurt. Maar nu gaat het super goed , en hij vind het heel erg leuk.
Mijn probleem :
Geen ideee waarom , maar hij vind het zand in de piste nu zoo leuk geworden , dat hij er alles aan doet om er in te liggen. En het liefst om er nog in te rollen. Ook al straf ik hem. Ik verzwaar mijn stem en sla met de zweep op de grond. Maar jij vertikt het gewoon en gaat gewoon toch lekker rollen. Dit is echt een probleem, want als hij het zadel op heeft doet hij het ook gewoon. En dit is natuurlijk wel gevaarlijk.
Als hij al in de verte de piste ziet staan , dan krijgt hij al schraap neigingen en dan slaat hij met zijn staart.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Of weet je wat ik het best er aan kan doen ? Laat het dan weten, want afschrikken en hem bang maken om te gaan liggen wil ik natuurlijk ook niet ! Hopelijk heeft iemand goede tips !