Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CarolineCF schreef:Deze video helpt je misschien wat verder op weg http://youtu.be/QTtpw9YJg9U
santiemica schreef:Ik heb dit ook gehad met mijn pony, en vooral als het paard het nog niet kent, is het een logische reactie dat zij naast jou wilt blijven.. Heel veel oefenen, en wat ik deed, was zodra ik verder van haar afliep, schuin achter haar aanlopen, en met je lijn in je rechter hand een zwaaiende/aandrijvende beweging maken.. En dit blijven doen, net zolang tot ze het 1 a 2 rondjes goed doet, dan belonen.. en dan lekker zhaar gang laten gaan.. en het steeds verder uitbreiden...en dit zeker elke dag een paar rondjes proberen.. Ze gaat het vanzelf snappen, maar geduld is het belangrijkste...
Ushilove schreef:mij is geleerd altijd een driehoek te vormen met de longeerlijn en de longeerzweep achter haar achterhand. het is niet de bedoeling om met de zweep te gaan slaan als ze naar binnen drijgt te komen maar wel goed de zweep erbij houden. en haar vooral niet belonen of accepteren dat ze naar je toe komt gewoon direct weer terug sturen