[AR] Hoe goed of hoe slecht is het strand voor een menwagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thalma

Hoe goed of hoe slecht is het strand voor een menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 20:38

Even een praktisch vraagje.. Wij gaan verhuizen naar Zeeland en komen dan heel dicht bij het strand te wonen. Het lijkt mij erg leuk om heerlijke strandtochten te maken met de wagen maar mijn vader dacht dat het zand en zeewater niet erg best voor de menwagen zouden zijn. Op zich logisch, maar kan dit niet verholpen worden door gewoon iedere keer na afloop de wagen af te spoelen?

Wie heeft ervaring met menwagens en strand/zee?

_Margarita_

Re: Hoe goed of hoe slecht is het strand voor een menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 02:07

Als je vaak naar het strand gaat zou ik daar een oude / goedkope wagen voor gebruiken . Heb meerdere verhalen gehoord dat wagen na een aantal jaar helemaal Verrot / verroest zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:17

Wagen heel goed schoonmaken! inspuiten met DR.wack (S100) Corrosie remmer.
Dit is een heel appart goedje, beschadigd geen lak oid. Je kunt er alles mee inspuiten m.u.v. remschijven/klauwen, en de zittingen uiteraard.
Ik ben een ervaren pekel motorrijder :brr: ... Dus voordat de wegen gestrooid gaan worden spuit ik mijn motor compleet in met dit spul. Geen spatje roest!!! na behoorlijk wat jaren.
Spoelt ook niet weg met de regen of met de tuislang, gaat er alleen af met de hogedruk of wassen met autoshampoo/dreft.
Ik dacht dat een bus 13 euro kost (genoeg voor gehele wagen) en is verkrijgbaar bij de betere motorzaak, of op internet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:08

Mijn vorige wagen had ik overgenomen van iemand die er 'wel eens' mee op het strand had gereden. Dat heb ik geweten -O- het heeft echt een jaar geduurd met 4x bezoek aan wagenmaker, voordat ik de remmen en assen eindelijk weer fatsoenlijk had. Je spuit het zout niet zomaar eruit en eraf, het gaat overal tussenzitten. Ik zou dus echt niet met mijn wagen langs het strand gaan rijden.

Thalma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 22:44

Goh, daar gaat mijn idyllische plaatje! ;( Ik heb 2 wagens en op allebei ben ik erg zuinig! Dus ik denk dat ik dan maar afsla richting het bos :o Dat anti roest spulletje ga ik sowieso even naar kijken. Bedankt voor de reacties!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:48

Wij wonen ook pal aan het strand, maar gaan echt nooit met de wagen naar het strand, dat is vragen om problemen.
Koop een goedkoop karretje om dit mee te doen, maar ook dan, binnen no time is alles naar de je weet wel..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:09

Heb ik weer wat geleerd vandaag. Ik houd al niet van het strand; nu krijgen mijn grooms me daar niet naar toe.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:11

langs het stand kan gewoon prima.. Alleen niet slim om in het water te gaan. Maar dat vind ik sowieso niets aangespannen het water in. Gewoon over het strand lijkt mij geen probleem toch? In de bak ligt ook zand.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:12

WhySoWhite schreef:
langs het stand kan gewoon prima.. Alleen niet slim om in het water te gaan. Maar dat vind ik sowieso niets aangespannen het water in. Gewoon over het strand lijkt mij geen probleem toch? In de bak ligt ook zand.

mee eens :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:00

minajtje schreef:
WhySoWhite schreef:

mee eens :)

Blijkbaar niet, heb al genoeg karren gezien van menners hier, met verotte remmen en de rest, zand en zand is niet hetzelfde....
Net hoe voorzichtig je met je wagen bent, wij hebben een dure marathonwagen, en niet heel voorzichtig mee, uiteindelijk gaat het er in marathons ook niet zachtzinnig aan toe, maar dat is andere schade dan zoutschade.

Totaal ander iets, mijn ouders hebben een huis wat in de watersnood gedeeltelijk onder gestaan heeft, compleet afgebroken, alleen de fundering laten liggen.
Op de fundering weer opgebouwd, wat denk je na zoveel jaar, optrekkend zout, blazen in het stucwerk en de verf...
Onderschat dus niet het hartnekkige van zout..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:30

Je kan prima over het strand rijden, vergeet alleen niet dat het zand ook zout is.
Wij zijn regelmatig op het strand te vinden, maar komen zelden in het water. Dat is echt super slecht
voor je wagen. Na de tijd heel goed afspoelen en je wagen regelmatig goed onderhouden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:56

Misschien eens op marktplaats kijken voor een goedkopere wagen.
Of zo'n afrijkar die ze gebruiken bij de dravers, die trainen ook veel op het strand en gebruiken daar de wat oudere karren voor.
Zit je wel wat lager maar wel uit de wind :P
Ik zou zelf ook graag weer het strand op willen maar ga dat niet doen met mijn bijna nieuwe wagen.