Ik heb Piet Bakker al een paar keer in actie gezien (helaas niet in het echt) en heb toch wel een zwak voor long reining, geloof ik. Ik vind het wel mooi. Ik bak er alleen geen hout van.

Nu weet ik dat er veel verschillende manieren zijn om met de lange teugel te werken en dit keer kwam ik puur toevallig dit filmpje tegen, waar ik wel van onder de indruk was
http://www.youtube.com/watch?v=bTjRMoSm ... re=related
(en nee, ik verwacht dat niet te bereiken; verzameld drafje en schouder in op bepaald moment zou al aardig zijn) Misschien volkomen onterecht... dat weet ik niet. Daar kunnen kenners vast meer over vertellen.
Maar ik kom ook andere vormen van long reining tegen, die mij minder bevallen (strakke bijzet etc)
Kortom... ik zie door de bomen het bos niet meer...
Weet iemand de voor en nadelen van de diverse manieren van lange teugelwerk/long reining en hoe je het beste kunt beginnen.
Nou ja, ik ben dus al een beetje begonnen met de merrie, heb vooralsnog helaas nog geen mogelijkheid tot lessen, maar hoop dat wel in de toekomst te doen. Al zou ik dan dan met mijn zeer stressgevoelige merrie willen doen, die onbelast moet bewegen, maar weer geen makkie is om ergen mee naar toe te nemen.
(met de andere merrie doe ik overigens heel veel droog mennen, weer een andere variant
Ik merk zelf dat ik het rijden tegenwoordig wat minder zoek ( en slechts een van de paarden is nog te rijden in rustig wandeltempo) en kijk rond voor leuke alternatieve. Ben echter zeer beperkt in alles: geen bak, geen instructeur in de buurt, geen trailer etc. Maar ja... problemen zijn er toch om opgelost te worden., nietwaar?