Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liljebo schreef:Maar ik merk dus zelf wel dat ze in geval van onzekerheid meteen kalmeert als ik ernaast ga lopen. Is dat dan niet toch een punt van aandacht? Ik kan mij voorstellen dat ik haar moeilijk rustig krijg vanaf een wagen, maar dat het probleem voorbij is als ik ernaast ga lopen.
Dat is iig dus nu zo en ook ohz. Als ze daar paniekerig reageert en ik ga ernaast lopen, is het ook meteen goed en kan ik later weer gewoon opstappen (al heb ik inmiddels al erg lang niet meer gereden)
Dennis, als een groom erbij is, is het logisch dat deze ernaast gaat staan (vind ik dan... heb dat zelf ook gedaan als we met huifkar met gehandicapten gingen rijden), maar er is niet altijd een groom voor handen en dan is het natuurlijk de vraag wat je dan het beste kan doen.
Zal overigens dit straks ook eens met de instructrice bespreken, als de cursus begint. Ben ook wel benieuwd naar haar visie.
Citaat:Maar hoe zit dat met boswerkers. Die zijn in de regel alleen en lopen ernaast (hebben ook niet echt een kar, maar een 'kärra' met stammen erop.
had me even niet beseft in welke situatie jij woont.

)Ze ziet mogelijk ook wat minder goed (wat kan verklaren waarom ze een bos niet zo graag inloopt... is ook alleen daar waar ze ooit stress krijgt) en heeft lichte artrose. Het is dus niet duidelijk hoelang ze meekan voor de wagen. Klinkt een beetje cru, maar je moet reeel zijn, als je ergens geld in gaat steken. Temeer als dat geld niet ruim voor handen is (ben al maanden aan het klooien met zieke paarden, en al paar keer naar kliniek geweest)
(ben zelf ook al een ouwe doos met wat artrose ) En haar dan wel af en toe gebruiken voor het uit de wei halen van wat stammetjes, wat toch al de bedoeling was. (stammetjes wegen niet veel... zijn kleintjes die mijn man zelfs draagt... maar hij heeft liever dat het paard ze sleept.)
In welke provincie ligt Bredaryd? Ik gok Smaland.
Klopt.... ik werk idd met lange teugel en momenteel droog mennen. Sporadisch een rustige staptocht ohz (Hoewel dat volgens mij alweer twee maanden geleden is) Krijg ik zelf ook meteen beweging.
Ik begrijp dat je erg bekend bent met Zweden? Ennuh ja... is småland.