[AR] ideetjes smoelenboek menclub

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

ideetjes smoelenboek menclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:55

tijdens de vergadering van onze menclub waar de gemiddelde leeftijd 50+ is :7 heb ik de eerbare taak op me genomen om een smoelenboek samen te stellen voor onze website. Maar zo creatief als ik ben met het organiseren van speurtochten zo inspiratieloos ben ik nu. Hoe maak ik een leuk smoelenboek wat niet al te penny is? De bedoeling is om zo de leden elkaar een beetje te leren kennen omdat het nogal een ingeslapen club is.
Wie kan wat inspiratie leveren?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:00

Omdat die oude knarren zoveel op elkaar lijken :7 , is het in ieder geval handig om hun paard er op de foto bij te zetten /3 . Eerlijk gezegd is dat de enige manier waarop ik leden van onze vereniging herken: aan hun paard. :o Ze zijn allemaal zo grijs als een postduif en zo gerimpeld als een plas water waar je een steen in hebt gegooid. :x
Deze leeftijd is inderdaad lastig, maar het moet vast lukken om bij deez en geen wat informatie op te vragen over bijvoorbeeld hoe men met mennen in aanraking is gekomen of wat zijn/haar paard zo bijzonder maakt. Of bij andere leden iets over een bepaald menlid vragen. Kun je ook hele anekdotes bij krijgen! :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:16

Een 'wist je dat' erbij zetten.
Is vaak erg leuk om te lezen, en leest makkelijk weg.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:03

Bij elke foto een (ondeugende?) anekdote van betreffende persoon vermelden? Vergeet niemand hem meer. Succes; Nederland zit kennelijk vol met 'slapende' menverenigingen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 13:56

En het ergste is dat ze het nog zelf doen ook. Kom je een keer heel enthousiast aan met een nieuw iets als "TREC" dan moeten ze er eerst weer 100 nachten over slapen :D
Volgens mij zijn oude paarden eerder actief te krijgen dan oude menners. (sorry voor de oudere bokkers onder ons ;))

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:59

Natascha, dat nieuwe zal je erin moeten 'masseren', zo vaak dat ze er niet meer om heen kunnen. Bij elke vergadering heb je het erover. Ik zou het vooral aankaarten als de (penible?) financiele situatie wordt besproken. Jouw idee kan nog wel eens geld in het laatje brengen.
Ik ben dan 54, maar voel me echt niet aangesproken door je opmerking hoor.
Edit: nog een ideetje; OF je overdondert de oudere bestuursleden met heel veel ideeën zodat ze murw worden. Dan sleep je er misschien uit wat je wil; TREC! Is altijd een kwestie van een lange adem.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:11

Het gaat niet alleen om aandragen van ideeën. Het is ook belangrijk als iemand zo'n nieuw idee wil trekken/vormgeven.

Het komt nogal eens voor dat er iets bij een verenigingsbestuur gedropt wordt en dat dan van het bestuur verwacht wordt dat zij dat vervolgens helemaal invullen.
Maar juist met "nieuwigheden" kan het echt helpen als je zoiets zegt als: "ik heb een goed idee, en met jullie goedkeuring en steun wil ik het zelf wel verder uitwerken".
Als er met een nieuw idee niet meteen een lading extra werk op het bestuur afkomt is de kans dat ze er wel in mee willen gaan een stuk groter verwacht ik.

Sandrina

Re: ideetjes smoelenboek menclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:48

Zo te lezen, spreek jij uit ervaring Marja. Maar je hebt wel gelijk; het bestuur hoeft het 'alleen maar'goed te keuren als jij de rest maar doet. Echter, ze moeten er wel achter staan, want in je eentje kan niemand een TREC wedstrijd uit de grond stampen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:22

Daarom schreef ik ook dat je "... met jullie goedkeuring en steun ..." moet benoemen in het aankaarten van een idee bij het bestuur.

Ik zit inderdaad zelf in een verenigingsbestuur en het is meer dan eens gebeurd dat iemand met een (bewerkelijk) idee kwam en dat dan verwacht werd dat het bestuur dat dan maar allemaal ging uitvoeren, onder het mom van "jullie zijn toch het bestuur, dus jullie doen het werk toch?"

Maar als verenigingsbestuurder heb je toch echt al het een en ander te doen hoor. Men zit daar niet (plat gezegd) "op z'n kont te zitten".
Dus als anderen het voortouw willen nemen bij het vormgeven/uitvoeren van leuke nieuwe ideeën, bijv. door het vormen van een commissie speciaal daarvoor, dan heeft zo'n idee meer kans om het te halen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:15

Ik begrijp ( laatste alinea ) dat het Natascha niet lukt om dát voor elkaar te krijgen. En da's toch zonde. Ze krijgt geen steun voor haar plannen en ze wil ze (voor zover ik het merk) wel zelf uitvoeren.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 15:02

Ze hebben een KNHS trauma :D Bang dat ze zich aan een andere club moeten binden. Wij hebben al voorgesteld om alles te organiseren. We hebben ook al een team medeplichtigen achter de hand maar we willen wel het bestuur meekrijgen. Kan inderdaad ook geld in het laatje brengen maar dat is niet de opzet. Gewoon leuke dingen organiseren staat voorop. En voor masseren zijn de mannen best te porren hoor }>
De smoelen voor het smoelenboek beginnen overigens langzaam binnen te druppelen. Even de mailbox spammen werkt wel.
En het feit dat het bestuur alles moet regelen merk ik ook. Hebben we een ledenvergadering dan zit er alleen het bestuur en wat harde kern. We willen ook een marathon organiseren maar met 5 man gaat dat ook niet lukken.
Goed voornemen voor het nieuwe jaar om de club wat actiever te krijgen :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:01

Probeer de leden te pakken te krijgen via de mail, telefoon of folders. Zo 'Zieltjes winnen'voor je plannen. Geef ze aandacht, zoals ik laatst zag in een filmpje. Want dat is voornamelijk wat leden willen; aandacht en erkenning over hun capaciteiten. Succes!