Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eliine schreef:long reining is gewoon de engelse benaming voor dressuur aan de lange teugelIk vind zelf de dvd van Piet Bakker een goede basis om mee te beginnen. Het wordt duidelijk uitgelegd, ook precies waar je moet lopen en welke hulpen je in het begin geeft. Nog handiger is natuurlijk als er iemand in je omgeving het aan je kan leren!
Eliine schreef:Eerlijk? Een paard waarvan ik weet dat ie uitslaat bij het geven van een hulp zou ik niet mee lange teugelen. Hooguit dubbele/lange lijnen ermee doen waar je echt op ruime (lees: een paar meter) afstand staat. En er aan gaan werken dat hij de juiste reactie op een zweephulp geeft. Ik heb helaas door schade en schande wijs mogen worden dat een trap vanuit die positie die jij omschrijft edelweis echt HEEL hard aan kan komen, het was wel een groot paard maar dan nog ook een kleintje kan je knieën flink de vernieling in helpen met een goedgeraakte trap. Je kunt niet alles voorkomen, in mijn geval heeft het paard voor die trap nooit een stap verkeerd gezet en was het geen kwade opzet. Maar daarom zou ik juist met een paard waarvan je weet dat ie kan trappen nooit lange teugelwerk dicht naast/achter het paard doen. De kans dat je een trap een keer niet kan ontwijken is imo gewoon veel te groot dan. En geloof mij maar, dat is niet echt een pretje