[AR] Historische dagen 2012 met shetlander Nora

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Historische dagen 2012 met shetlander Nora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 17:36

Lieve allemaal,
Graag stel ik aan jullie voor, mijn lieve (bejaarde) dame Nora!! :D We zijn in augustus 2012 naar de historische dagen geweest met onze lieve shetlander, dit doen we eigenlijk al jaren. Dit jaar mochten we ook meedoen met het ringsteken, alleen waren we wel een béétje klein tussen alle Friezen, Groningers, KWPN'ners etc :P Noor was tussen die druktemakers wel erg braaf. :)

Van de achterkant :+
Afbeelding
Melden bij de ringmeester:
Afbeelding
Halleeeuw! :D
Afbeelding
Voorstellen aan het publiek:
Afbeelding
Bloemmies!! :)
Afbeelding

Heb helaas geen echte actiefoto's, maar het geeft volgensmij geeft het wel een duidelijk beeld van de sfeer :) zoals op de foto's te zien had ik wel af en toe ruzie met de strengen. Helaas waren mijn strengen kapot gegaan na de vorige dag, dus dit waren geleende strengen. (kon op zondag niet zo snel ergens strengen kopen uiteraard :+ ) Voor dat bokt stuikelt over de op sommige foto's iets amateuristische bevestiging. Was inderdaad niet heel praktisch :)
Krijg de foto's niet in het topic, dus dan maar in een link! :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 12-11-12 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt

lovelys

Re: Historische dagen 2012 met shetlander Nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:56

Ziet er geweldig uit Fien :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:59

mooi hoor, wat voor tuig is dat?

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:04

Dobel schreef:
mooi hoor, wat voor tuig is dat?

Ehm onbekend merk verder, een van leer, nieuw gekocht via marktplaats, iemand die handelde in die dingen! :) Heb het tuig trouwens net in een ander topic ook voorbij zien komen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:41

RIJ-ITP->AR-ITP

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:46

Leuk aangekleed dames, ziet er erg netjes uit zo :)
Leuke pony ook!

Wat werd er verder van je verwacht tijdens de 'historische dagen' behalve ringsteken eigenlijk? ben ik wel benieuwd naar.

Kleine tip: zou de broek wel echt anders bevestigen. Wat meer naar voren over de rug en een heel stuk hoger, hij hangt nu op de achterbenen.
De oogkleppen heb je wat te hoog hangen.

En ik mis eigenlijk op alle foto's een menzweep?

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 10:12

JoyCiej007 schreef:
Leuk aangekleed dames, ziet er erg netjes uit zo :)
Leuke pony ook!

Wat werd er verder van je verwacht tijdens de 'historische dagen' behalve ringsteken eigenlijk? ben ik wel benieuwd naar.

Kleine tip: zou de broek wel echt anders bevestigen. Wat meer naar voren over de rug en een heel stuk hoger, hij hangt nu op de achterbenen.
De oogkleppen heb je wat te hoog hangen.

En ik mis eigenlijk op alle foto's een menzweep?

Kijk aan deze tips heb ik wat, thanks! :) Noor is een beetje panisch voor zwepen, dus die gebruik ik eigenlijk nooit. Bang dat ze er dan echt vandoor spuit.. Als je daar nog een goeie oplossing voor weet, graag! :) Verder hebben we op de historische dagen rondjes met haar gereden over het landgoed. 100x op de foto gezet natuurlijk, en alle kindertjes willen haar even aaien.. Was erg leuk! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:35

Ik vind mennen zonder zweep echt niet kunnen, en een menpaard die panisch is voor een zweep is in mijn ogen geen goed menpaard. Dus ga daar alsjeblieft aan werken, want ik vind jullie een heel leuk team zo samen. Foto's zien er ook gezellig uit, mooi hoor.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 13:38

Jelleee schreef:
Ik vind mennen zonder zweep echt niet kunnen, en een menpaard die panisch is voor een zweep is in mijn ogen geen goed menpaard. Dus ga daar alsjeblieft aan werken, want ik vind jullie een heel leuk team zo samen. Foto's zien er ook gezellig uit, mooi hoor.

Alleen omdat je het er niet uit vind zien oid??? Ik men al jaren zonder zweep en nog nooit een enkel probleem gehad.. Gaat prima!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:59

De zweep is groot deel van je stuur. Voor de wagen heb je al zo enorm weinig hulpen, alles moet met leidsel, stem en zweep. Een wending netjes door laten lopen, begrenzen als ze over de buiten schouder weg lopen, je zweep is dan zo enorm belangrijk!

Ziet er wel gezellig uit.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:35

Jahoor daar gaan we weer, 3 meldingen over een zweep pfff, een zweep is niet heilig !
Jullie hebben lol gehad en lekker blijven doen waar je jezelf het prettigste bij voelt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:14

fientje80 schreef:
Jelleee schreef:

Alleen omdat je het er niet uit vind zien oid??? Ik men al jaren zonder zweep en nog nooit een enkel probleem gehad.. Gaat prima!

Waar staat dat ik het er niet uit vind zien? Gaat om de veiligheid. Een zweep is imo niet 'voor de mooi'.
Maar ik wens je veel succes ermee, als je het al jaren zo doet, lekker laten gaan, is niet mijn pakkie an :D

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:31

Tja ik vind zo'n zweep voor een beetje recreatiemennen nou niet echt zeer belangrijk. Het ziet er op de fotos (en in het echt) goed uit. Noor doet het prima voor de kar en als zo'n oude dame zo aan haar beweging komt vind ik niet dat er een probleem van gemaakt moet worden.
Stel nou dat Fientje met de pony wedstrijden wil rijden, dan zou het wat anders zijn.