Paard valt naar buiten tijdens het longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Paard valt naar buiten tijdens het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:01

Hoi,

Ik heb een vraagje en ben heel erg benieuwd of iemand mij hier kan helpen.

Momenteel heb ik het vrij druk met stage, school en werk, waardoor ik niet elke dag kan rijden. Daarom is longeren een uitkomst, dit kan ik eigenlijk altijd doen zonder gelijk de hele hap (omkleden, opzadelen, aftuigen, omkleden, douchen etc.) uit te voeren (komt waarschijnlijk heel lui over, maar na school en stage heb ik vaak geen puf meer om nog te rijden, daarnaast rij ik sowieso niet graag als ik vermoeid ben i.v.m het feit dat mijn tinker niet het typische tinker gedag vertoont).
Nu ben ik al een hele tijd bezig met het longeren van mijn grote vriend, helaas stuitten we eigenlijk telkens op een probleem, hij valt naar buiten. Ik longeer hem bijvoorbeeld bij A, waarna hij bij X naar C wilt lopen.
Eerst dacht ik dat dit te maken had met het feit dat bij C de uitgang zit, maar als ik het omdraai, loopt meneer naar A toe. Hij lijkt die bocht niet te kunnen maken.
Hij heeft geen buiten stelling, maar gewoon de normale binnen stelling. Hij maakt die bocht gewoon belachelijk groot.
Nu kan ik de bak wel gaan afzetten met een touwtje of iets dergelijks, maar dit is natuurlijk niet een goede oplossing.
Weet iemand wat ik hier mee kan doen? Hij vind het ontzettend lekker om zijn benen te strekken, maar omdat we eigenlijk door de bak heen vliegen, is dat niet te doen. En dat is zonde.

Ik hoop dat jullie het begrijpen en misschien een gouden tip weten!

irmsel

Re: Paard valt naar buiten tijdens het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:05

klinkt stom maar misschien les nemen betreft rechtrichten vanaf de grond of met 2 lijnen longeren om hem bij te staan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:07

Valt hij op beide zijdes over zijn buitenschouder of alleen rechts/linksom ?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:40

Hij valt op beide zijde's naar buiten, al is het linksom erger dan rechtsom. Ik ben al op zoek naar iemand met betrekking tot het recht richten, hier heb ik alleen nog geen haast achter gezet.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:04

Rechtrichten of dubbele lijnen?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:43

Het recht richten, dubbele lijnen hebben we in het verleden veel gedaan, pakte hij ook goed op, maar ik durf hier nu niet alleen mee aan de slag. We hebben ook altijd veel grondwerk gedaan, loswerken en dergelijken (wel onder begeleiding van een instructeur) en dit ging altijd super.