Super bedankt al voor de reacties!
Mijn paarden kennen natuurlijk nog niet zoveel. Mijn kwpn merrie snapt pas sinds een week de clicker, dat had ik eerst geprobeerd met de 'normale' oefeningen voor de clicker te leren, dat vond.ze echt niet interessant. Nu heb ik t haar dmv de jambette geleerd. Zij kent dus alleen nog maar 'sta', terug, nee schudden en de jambette (begin ze strekt nog niet) met beide benen.
Mijn shet daarentegen is super enthousiast en moet ik echt afremmen. Hij kent dus ook al de he basis (alleen terug uit als ik blijf staan vind hij lastig), de jambette, mooi staan, nee schudden, spagaat met hulp en heb een begin gemaakt met de spaanse pas (wat nog niet wil lukken overigens :p ).
Bij de shet heb ik t idee dat ik meerdere dingen tegelijk kan leren/doen. Bij mijn merrie heb ik t idee dat ze dingen verward en niet meer durft. Toen ik de jambette rechts vroeg in plaats van links wist ze t in eens helemaal niet meer en was haar aandacht kwijt. Sowieso vind ik t met haar lastiger, want voedsel ziet ze niet als 'jeeeeeej eten!', de shet daarentegen.... Haha.
Dus zou ik met de shet makkelijk(er) meerdere oefeningen tegelijk kunnen doen en met mijn merrie 1 ding per keer?