Hallo, Gezien het erg begint te kriebelen om onze haflinger voor de kar te hebben zijn wij opzoek naar iemand die het leuk vind om ons te helpen met het beleren van onze haf. Pony is de dubbele longe en de lange lijnen gewend, commando's zitten er redelijk goed in. Het betreft een werkwillige 10 jarige haflinger merrie. Pony staat gestald in schiedam, zuid-holland. We kunnen haar ook van het voorjaar weg brengen maar mochten we iemand kunnen vinden die het leuk vind om ons op thuis locatie te helpen zou dit nog fijner zijn. Bak is aanwezig evenals goede uitrij mogelijkheden pony is verkeersmak en gewend om alleen op buitenrit te gaan. Paard is niet snel onder de indruk van iets , vandaar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen. Uiteraard tegen vergoeding. Kar en tuig nog niet aanwezig, maar zal op kort termijn gekocht gaan worden. Groeten
Zorg alsjeblieft voor goede begeleiding en laat niet jan en alleman met je pony aan de slag gaan. Ik heb al zoveel verhalen gehoord over ongelukken met beleren. En dan zou degene die ze hielp veel ervaring hebben met mennen en in het bezit zijn van het koetsiersbewijs, maar achteraf was dat meestal meer overtuigende praat dan dat diegene daadwerkelijk veel ervaring had. Je pony is echt te veel waard om dit stukje wat misschien heel makkelijk gaat te verpesten.
ik zou de pony lekker weg brengen. Daar hebben ze ook alle materialen en kunnen ze daarmee oefenen. Ook hebben ze daar een grotere bak dan in Spaland. Ga bijvoorbeeld eens bij Verboon kijken. Daar beleren ze erg veel paarden voor de kar. En kan je zelf ook begeleiding krijgen. Wat je pony beleren is 1, maar je moet zelf ook nog kunnen mennen. Wellicht is een koetsiersbewijs bij Chardon een idee. Aangespannen rijden is echt een vak apart.
Gem
Geplaatst: 30-10-12 09:41
Omdat we hier de FAQ voor hebben, hier een slotje.