Hoi hoi! Na een lange tijd, met veel geduld en ondersteuning, en begeleiding kan mijn maatje eindelijk een voetje geven. Meneertje is 23 en heeft artrose dus ik wil niet te moeilijke dingen met hem doen, maar het lijkt me zo gaaf om hem een beetje VD te leren. Nu hij eindelijk een voetje kan geven, zou ik het leuk vinden om hem bijvoorbeeld te leren een kusje te geven of te flamen.. Gewoon de simpele trucjes waarmee ik kan oefenen als hij bijv zijn dag niet heeft en echt niet lekker loopt of zoals vandaag als de regen met bakken uit de hemel komt.. Maar ik zou niet weten hoe ik hem andere trukjes moet leren, en welke trucjes ik uberhaupt kan doen, met een paardje dat al 10 jaar artrose heeft, en al flink op leeftijd is... Wat zouden jullie mij aanraden? En hoe zouden jullie mij advieseren om dit op te bouwen en aan te leren? Ik zou het fijn vinden als je of een paar trucjes op noemt, maar het liefst een trucje met daarbij een korte simpele uitleg over hoe en wat. Hoe ik het op moet bouwen, wat ik moet doen enz..
Ik zou het erg leuk vinden als jullie mij kunnen helpen!
misschien kunstjes zoals inderdaad kusje geven of nee schudden. nee schudden kan je aanleren door met het touwtje van een zweepje zachtjes aan zij oor te kriebelen. de meeste paarden zullen dan hun hoofd schudden. dit belonen en goed oefenen
Het gaat de goede kant op. Ik probeer het voetje geven (voet optillen uit te breiden naar een jambette. Dit doe ik door hem een voetje te laten geven en dan zijn been bij zijn knie vast te pakken. Dan doet hij de goede oefening, maar nog niet uit zichzelf. Ook zijn we bezig met het kusje geven. Mooi staan kan hij al. (Na een kwartiertje!) Een stalgenootje (we staan maar met 7 2en op stal) van hem kan al VD en met hem mag ik ook oefenen. Hij kan buigen, jambette en een begin van het flamen. Heel simpel door een stuk appel of snoepje voor zijn neus in de lucht te houden en net dat ie er niet bij kan. Tilt hij zijn bovenlip op word hij beloond met het lekkers.. =)
Gister vanwege het slechte weer voor de 2e x getraint met hem. In zijn stal en in de bak. Inmiddels kan hij het kusje geven, een begin van Jambette (hij tilt zijn linker voorbeen op, aangezien recht snog moeilijk is, en slaat hiermee 1 a 2x naar voren uit). Was erg trots op hem! Verder zijn we hier in de bak mee verder gegaan, en zijn we gaan stappen aan de hand en erop. Aan de hand had ik een balk en het blok in de bak gelegd. (Ons blok is maar 10 cm hoog). Hij vond het blok enorm eng in het begin. Dus had heel simpel wat lekkers op het blok neer gelegd dat hij toch maar op at. Ik liet hem een voetje geven, en toen zijn been het blok raakte schrok hij zich de tandjes. Dit rustig verder uitgebouwd totdat hij zijn ene been liet staan. Gister was het erg glad dus stond hij met een gestrekt been dat er erg lomp uitzag maar k was trots! Het balkje wou hij eerst in volle vaard overheen, maar k hield hem tegen en uiteindelijk kon hij stilstaan boven het balkje. Miss raad je t al, en miss vinden sommige van jullie het slecht van mij, maar wil hem een kleine spagaat leren. (Plasstand) hierna ben ik er zonderzadel opgeklommen en hebben we aan stelling en buiging gewerkt in stap. Op de een of andere manier was meneer al lekker los en ging hij meteen nageven. Wat was ik trots gister! Verder heb ik zijn maatje het flamen aangeleerd.
ik kom nooit meer weg op http://www.naturalnista.nl zoveel dat ik nog niet aan mijn pony heb geleerd dat ik maar blijf lezen en lezen en dan vergeet ik terug te gaan naar bokt