[LT] Cleo lange teugel, indoor M1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

[LT] Cleo lange teugel, indoor M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 23:17

Afgelopen zaterdag was ik met Cleo in Maren Kessel. We hebben 4 onderdelen meegedaan, maar het gaat mij om de lange teugel. Hij heeft al een aantal prijsjes gewonnen in de L, en dit was de 2e keer M1. De volgende indoor gaan we maar eens M2. Deze hebben we gewonnen met 138punt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een puntje om aan te werken. We hebben ook een les gehad van Piet Bakker, die heeft ons ook tips gegeven. Hij loopt vaak te diep en 'trekt' me dan mee, hij duikelt veelste makkelijk.
Afbeelding

Wijken, beide kanten had ik een 8 voor, maar deze vind hij zo moeilijk en naar mijn idee deed hij helemaal niks.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bestgaand...
Afbeelding

We hebben de laatste 2 maand, misschien 1 of 2keer lange teugel gedaan, en hij pakt het zo weer op. Ik ben trots op hem en we hebben een leuke dag gehad!
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 27-11-12 04:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel :)

Raaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:02

Wat een mooie foto's! Ziet er erg leuk uit :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:29

He, nog een fanatieke shetlandponyindoorbokker :D Hoelang doen jullie al mee?
Ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 23:19

DieL_Zor schreef:

Ik ben niet zo fanatiek geweest op bokt. We doen nu denk ik een jaar of 2? mee.. Ik ga altijd met een vriendin mee. Ik heb zelf geen vervoer en het is zo ver weg! Dus of ik kan komen is helemaal afhankelijk vvan haar. Ik lees vaak wel het shetlandertopic stiekem mee ;) Heb jij ook meegedaan?

mathilde_

Re: Cleo lange teugel, indoor M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:58

Leuke foto's annika, juliie zijn toppers! En eindelijk te profiel aangepast ;)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:05

AH_scim schreef:
DieL_Zor schreef:

Ik ben niet zo fanatiek geweest op bokt. We doen nu denk ik een jaar of 2? mee.. Ik ga altijd met een vriendin mee. Ik heb zelf geen vervoer en het is zo ver weg! Dus of ik kan komen is helemaal afhankelijk vvan haar. Ik lees vaak wel het shetlandertopic stiekem mee ;) Heb jij ook meegedaan?

De laatste keer dat we hebben meegedaan was vorig jaar oktober. Kom elke keer in de knoop met tentamens ed. die precies dezelfde week vallen...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:45

Heee een undercover-indoorbokker :D

Gefeliciteerd met je 1e plaats. Je puntjes van kritiek geef je zelf al :j Zo van de foto's af lijkt hij inderdaad wat van je hand af te lopen. Hoe zit het met tempowisselingen? Pak je die veel mee in je training? Dat kan nog wel eens een hoop verbetering geven. Ook veel 'schakelen' in de hoofd hals houding. Het is in principe voor je pony een logische reactie om wat te gaan duikelen, want dat is nu eenmaal minder zwaar dan zn achterbenen eronder zetten en meer opgericht en verzameld te gaan lopen. Door dus stukken laag en rond, in een iets hoger draftempo te vragen en dan door te schakelen naar iets meer verzameld, opgericht en meer op het achterbeen, en dan weer terug (meer voorwaarts en de hals weer iets laten 'vallen', maak je hem sterker en soepeler in de rug en het achterbeen. Maar overvraag je hem niet te snel. Het is namelijk ook weer niet de bedoeling natuurlijk dat hij 'in de houding' gaat lopen, doordat je hem te lang opgericht wilt hebben. Ook lijkt het van de foto's af alsof je je teugels vrij losjes hebt. Je moet ze natuurlijk niet mega strak hebben, maar een iets constantere teugelverbinding zou ook al kunnen helpen. Dat hij ook weet waar je hem precies wilt hebben.

Overigens op het moment dat hij echt zo extreem naar beneden duikt, zou ik hem even flink naar voren zetten. (in de training dan in je proef is dat natuurlijk wat lastiger). Dan moet hij namelijk zijn hoofd wel weer omhoog brengen (anders valt ie om :D ) en kun je hem weer op het achterbeen krijgen. Door dat soort dingen veel af te wisselen en meteen te corrigeren als hij het te extreem doet moet je al een hoop verbetering krijgen :j

En veel succes volgende keer in het M2!

AH_scim

Re: Cleo lange teugel, indoor M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:22

Eliine: Heel erg bedankt voor de tips. Deze ga ik zeker meenemen in de training (al is dat tegenwoordig zeker niet vaak meer).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 04:39

>> TVG ITP