[AR] Waar te koop een vierspantuig voor minishetten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Waar te koop een vierspantuig voor minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 13:33

Ik men nu al een tijdje met mijn shetten. Inmiddels lopen er 3 enkel en tweespan en de 4e zal deze week starten in 2-span. Nu is het idee in mijn hoofd gezet dat ik in de toekomst graag 4-span wil beleren. Maar waar vindt je een vierspan tuig voor de ukken. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een combituig, zodat iedere pony haar/ zijn eigen tuig krijgt en daarmee in elke combi voor de wagen kan. De bekende merken als Zilco en Dergelijk hebbendat wel maar alleen maat shet, en dat is te groot voor mijn ukken.
Wie weet een adres waar je een dergelijk tuig, of als dat niet kan een kwalitatief goed vierspantuig kunt kopen.

Keet

Re: Waar te koop een vierspantuig voor minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:44

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:59

Ideal heeft idd ook mini shet combi tuigen :j.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:33

Ik heb eerder gekeken en zag op een andere site alleen enkelspan voor mini staan idem bij Zilco. Maar hier kun je inderdaad wel een kleine maat kopen. Dankjewel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:45

Bij Ideal is er héél veel mogelijk, wat niet op de websites staat :) altijd het informeren waard in ieder geval.
Alweer een 4span zeg! Gaat hard!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 22:25

Gaat ook hard, die van mij lopen nu allemaal voor de wagen en dan schiet het ineens op.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:47

Ik rijd met mijn vierspan shetten met een ideal leathertech combituig. Ik had ook het idee dan heeft iedere pony zijn eigen tuig en ga ik daarmee ook enkel- en tweespan rijden maar dat vond ik uiteindelijk toch te veel gedoe. Heb er nu dus alsnog los enkel- en tweespantuig bij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:52

sonjim schreef:
Ik men nu al een tijdje met mijn shetten. Inmiddels lopen er 3 enkel en tweespan en de 4e zal deze week starten in 2-span. Nu is het idee in mijn hoofd gezet dat ik in de toekomst graag 4-span wil beleren. Maar waar vindt je een vierspan tuig voor de ukken. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een combituig, zodat iedere pony haar/ zijn eigen tuig krijgt en daarmee in elke combi voor de wagen kan. De bekende merken als Zilco en Dergelijk hebbendat wel maar alleen maat shet, en dat is te groot voor mijn ukken.
Wie weet een adres waar je een dergelijk tuig, of als dat niet kan een kwalitatief goed vierspantuig kunt kopen.

sonjim waarom ga je niet bij nico van loon kijkn voor een combiwebtech of ander combituig van ideal hij heeft ze hangen en is niet heel ver bij jou vandaan,leuke man kletst erg veel hij ment zelf ook.ik koop daar al mijn men spullen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:26

Kan Paul Dijkstra je niet helpen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:00

Paul heb ik gevraagd en wil geen combi verkopen geloof ik. Hij zweert bij losse tuigen en leer. ik merk nu dat mijn leren tuigen snel slechter worden (regen en ik ben niet zo van het iedere dag onderhouden op een wei zonder water en dergelijke, en soms 2 aanspanningen per dag achter elkaar in hetzelfde tuig) en ik ben iedere keer het tuig compleet aan het omgespen voor iedere pony, dat is het nadeel als je met 4 verschillende pony's ment. Eerder liep telkens een in enkelspan en dezelfde 2 in tweespan, nu ik het door elkaar span blijf ik vergespen, dat is niet handig. Vandaar mijn voorkeur voor een combi tuig, met als idee ik zal meer tweespan blijven mennen dan 4-span en dan heeft ieder paardje zijn eigen tuig, en kan ik als bonus er ook enkel of vierspan mee mennen.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:25

Slim inderdaad zoals je het wil doen. Als je nu een enkelspantuig hebt liggen zou ik die niet verkopen, dat scheelt je namelijk een hoop vergespen. Van tweespan naar vierspan en andersom maakt het vergespen niet zoveel uit. Ik heb ook leren tuigen en rijd soms wel 4 of 5 pony's met hetzelfde tuig op een dag. Ik maak mijn tuig voor de wedstrijd schoon met warm water en een scheut Faulpelz erdoor en zo'n 2 a 3x per jaar haal ik het tuig uit elkaar en zet het in het vet.

Als je de keuze hebt zou ik kiezen voor leidsels waar je de kruisleidsels af kan halen, dan kan je namelijk met je vierspan leidsels ook tandem rijden. Ik gebruik dan ook mijn tweespanleidsel zonder kruisleidsel als leidsel voor me achterpony in het tandem, daar zitten namelijk al gaten in om met gespen te rijden en dan hoefde ik geen gaten te maken in mijn enkelspanleidsels, daar zit namelijk ook een gesp aan het uiteinde waardoor ik er niet zomaar een gesp voor de vierspanleidsel aan kan zetten.

Heel veel succes met je vierspan! (pas maar op want het is zeer verslavend:D)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 23:36

ik heb nu inderdaad een los enkel en een los tweespantuig en weg gaan deze voorlopig nog niet. Maar gewoon voor het gemak had ik het idee als er dan toch een vierspantuig komt wil ik het goed doen.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:49

Ja, helemaal met je eens. Dan kan je de pony's ook makkelijker omwisselen van links naar rechts en andersom.
Ik heb mijn enkelspantuig bij de sulky liggen en daarmee train ik dan ook vooral enkelspan en ik gebruik mijn enkelspantuig ook als achtertuig bij het tandem

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:27

Combi tuigen zijn idd erg handig. Zou als je het geld hebt wel voor eurotech gaan ipv webtech. En je
hoeft natuurlijk ook niet gelijk 4 tuigen te kopen.

Men zelf met webtech. Meestal gebruik ik ze voor enkel maar kan er dan ook 2-span en tandem mee rijden wel super handig vind ik.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:11

Ik heb ook webtech en zeer tevreden heb een enkelspan en een 2span er van

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 21:56

Ik wil wel meteen een tuig wat lang mee kan, ik vind het daar duur genoeg voor en daarnaast vriendlief kan best een grote uitgave aan maar meerdere jaren achter elkaar wordt een ander verhaal.

stalhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:38

je kan is bellen met 0622790127 die heeft nog een 4 span clever tuigje

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:53

stalhouderij schreef:
je kan is bellen met 0622790127 die heeft nog een 4 span clever tuigje

maa clever is geen combituig als ik het me goed kan herinneren of heb ik het nu mis.clever is wel super fijn materiaal

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 21:44

Dankjewel voor de tip, dan ga ik morgen bellen. Is geen combi maar dit is ook een orienterend topic en kijken gaan kan nooit kwaad.

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:02

Informeer even bij Edwin Stok van EMS paardensport. Hij verkoopt Zilco en ook de uitvoering van mini-shet.

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:29

Ik weet niet hoeveel je aan een tuig wil uitgeven, maar ik heb vorig jaar een tuig laten maken bij Paul Claessen. Het is wel heel duur maar die tuigen verslijt je niet. Het is hele mooie kwaliteit leer en heel sterk. Je kunt zelf vertellen wat voor tuig je wil hebben en waar het moet voldoen tot in de kleinste details. Mijn tuig is ook een combi tuig. Het is dan voor 2span gemaakt maar ik kan er ook enkelspan mee rijden en als ik nog een 2 span tuig er bij zou laten maken kan ik er ook 4 span mee rijden. Dat vond ik ook belangrijk voor in de toekomst, maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe. Je pony's worden opgemeten zodat hij echt de goede maten heeft. Ook kun je het tuig net zo mooi maken als je zelf wilt. Ik heb een best simpel tuig zonder allemaal tierlantijntjes maar als je met wil is dat ook geen probleem.
Succes!

Groeten Renske