ik zou er nog even mee wachten... Ik neem aan dat hij nog geen 2,5 is?
Serendip90
Geplaatst: 24-10-12 22:07
Simpel: NEE!
Hij is a. nog veel te jong en b. mensen overschatten wat longeren doet. Je kunt met een jong paard beter gaan wandelen en vooral rechte stukken lopen. En laat hem eerst op zijn eigen benen lopen voordat je hem in een houding gaat dwingen :S
xDeena_
Geplaatst: 24-10-12 22:08
Waarom zou je een 2 jarige uberhaupt longeren? Beestje is lichamelijk nog niet volgroeid maar kaat staan geestelijk. Lekker met soortgenootjes laten staan en af en toe een borsteltje erover, maar niet longeren en al helemaal niet met bijzet!
adaya_
Geplaatst: 24-10-12 22:08
ik schrok me rot toen ik de titel las, beestje is 2 jaar! dan denk ik uberhaupt nog niet aan longeren, en al helemaal niet met bijzet. dus nee, dat is niet goed.
Ceriadwen
Geplaatst: 24-10-12 22:09
Rocky, wel eens de zoekfunctie gebruikt op 2 jarige paard en longeren? Dan zal je zien dat iedereen een nee te horen krijgt.. ook voor jou zal ik het nog maar een keer uit de echoput trekken. Een kind van 4 stuur je ook niet naar de universiteit. Laat dat beest nog even kleuteren.
Het dier is nog een kleuter. Een kleuter hoort helemaal nog niet te werken Het diertje is er mentaal nog niet klaar voor. Daarnaast is het fysiek nog volop in ontwikkeling. Longeren is een behoorlijk zware belasting voor het lichaam, specifiek de gewrichten in de benen die nog niet zijn uitgehard. Als je vraagt of het kan, ja, waarschijnlijk zal het dier wel doen wat je vraagt. Je ziet het nog af en toe op bokt rondzwerven op ITP topics. Als je vraagt of het goed is... Daarop is het antwoord nee. Tenzij je het dier met een jaar of 14 al wilt pensioneren.
Rocky1
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 22:14
wij doen het niet hoor ik dacht ook al dat is toch niet goed. maar ik hoorde dat een keer op de manege en ik dacht echt van WOOOW!! ben dus niet de enige
Simpel: NEE, een 2 jarige is gewoonweg nog niet volgroeid en laat staan mentaal klaar om aan het werk te gaan! Lekker in de weide met soortgenootjes laten staan dus!