Langer blijven zitten...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esbjerg

Langer blijven zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 19:32

Hallo allemaal,

Ik doe vrijheidsdressuur met mijn Shetlander en sinds kort kan ze ook, ongeveer, zitten. Maar als ik haar vraag te zitten, moet ik snel een snoepje geven om te zorgen dat ze blijft zitten. Anders staat ze gelijk op. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze zelf (langer) blijft zitten? :) (en dat ik niet meteen een snoepje moet geven, maar dat ze zelf gaat zitten en ook een tijdje zo blijft zitten zegmaar)

Groetjes, Marloes

NikkivanOlst

Re: Langer blijven zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:41

Snoepje steeds is verder uitstellen en de aandacht van je paard houden door eerst te aaien :)
Dan gaat hij wachten op de beloning: wacht hij niet, opnieuw vragen en iets sneller zijn met belonen.

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 19:58

VisibreTeam schreef:
Snoepje steeds is verder uitstellen en de aandacht van je paard houden door eerst te aaien :)
Dan gaat hij wachten op de beloning: wacht hij niet, opnieuw vragen en iets sneller zijn met belonen.

Oké, bedankt :)
Zal het proberen!

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:17

Horseplanet schreef:
VisibreTeam schreef:

Oké, bedankt :)
Zal het proberen!

Ik heb het vandaag geprobeerd en het werkt! :)
Het gaat heel goed, ze gaat nu uit zichzelf zitten als ik dat vraag, niet dat ze meteen opstaat! En ik kan zelfs al een rondje om haar heen lopen zonder dat ze opstaat. Bedankt voor je hulp! :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:31

Super dat het werkt! Graag gedaan en veel succes verder :j :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:48

Wat goed dat de manier van Nikki werkt! :) Anders kun je ook eventueel het wachten aanleren, ook wel parkeren genoemd :) Kan ook helpen!

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:37

Ik had hetzelfde probleem, en ik heb het zo opgelost:

Als ik haar vroeg om vanuit het liggen weer op te staan, zat ze niet even tussendoor, ze stond meteen heel snel op. Maar ik had het geluk dat ze altijd eerst rustig haar ene beentje naar voren legde (strekte zegmaar) en daarna ook heel rustig de andere, als ze dan met haar 2 benen naar voren lag heel goed beloond, en op een gegeven moment ging ze uit haarzelf steeds hoger zitten, en nu kan ze gewoon helemaal zitten op commando! :D

Misschien dat dit bij jou ook lukt? In ieder geval succes!