Touwhalster of gewoon halster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonFleur

Touwhalster of gewoon halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:38

Maak het uit, als je grondwerk, vrijheidsressuur of Horsemanship doet met je paard moet je dan een touwhalster gebruiken of mag het ook een gewoon halster zijn? :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:40

Touwhalster hoeft niet per se, maar is meestal fijner omdat je je hulpen nauwkeuriger en duidelijker kunt geven ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:44

Maakt absoluut niet uit :) Ik zelf vind het wel prettig om een touwhalster te gebruiken, aangezien ook tussendoor ook wat grondwerk-oefeningen stop. Om dan de druk precies aan te kunnen geven is iets prettiger.

NatHorStore

Re: Touwhalster of gewoon halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:30

Het voordeel van een touwhalster is dat deze druk geeft wanneer dat nodig is. Dat maakt het grote verschil met een ' gewoon' halster.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:45

het ligt er aan wat je met je paard doet bijvoorbeeld gapen bij vd kan met bijde maar als je met loop oefeningen bezig bent is een touw halster nauwkeuriger

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:51

zelf vind ik een touwhalster fijner werken omdat deze nauwkeuriger is met de hulpen geven.
Mijn shet reageert beter en sneller met een touwhalster dan met een gewoon halster.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:54

Ik werk het liefst zonder halster :Y)

Maar touwhalster of gewoon halster maakt mij nooit zoveel uit. Ik vind het touwhalster prettiger om te corrigeren tijdens het steigeren, maar het gewone halster prettiger om in te tomen tijdens een spaanse pas, eventueel zelfs liever een hoofdstel met een bitje. Terwijl ik bij de buiging echt niet care wat voor halster om om zit omdat je geen druk op het hoofd gebruikt daar :)