ik ga met een collega menner een puzzelrit organiseren voor de men vereniging maar ik kan nog wel wat suggesties gebruiken. De rit vind plaats in een groot bos ( de Loonse en Drunense duinen ) De rit is ongeveer 18 tot 20 km. Ik had zelf het idee om een routebeschrijving mee te geven met daaraan dus een opdracht formulier. Naast het volgen van de juiste route moeten ze dus letters iets dergelijks verzamelen. met die letters moeten ze aan het einde van de rit dan een zin of woord vormen Ik hoor het graag
Rivaldo als je dit leest stuur maar PB dan informeer ik je even over de datum etc voor als je zin mocht hebben om mee te rijden. Het zal in November voor of na paard & koets plaatsvinden.
Natascha
Geplaatst: 22-10-12 15:14
mocht je nog een kant en klare tocht zoeken, ik heb er nog wel 2 op mijn schijf staan. Ik organiseer ze ook voor onze menclub en heb altijd gebrek aan fantasie, vandaar dat ik ze bewaar. Dan hoef je alleen de "ter plekke" vragen maar aan te passen.
Natascha, wil je ze ook aan mij sturen? Ik ben ook zo'n fantasieloze ziel die regelmatig ritten uit moet zetten.
Natascha
Geplaatst: 23-10-12 16:50
haha, nog meer mensen zonder fantasie Mail me maar even want ik zit wegens drukte (ja er moet ook gewerkt worden ) niet zo veel op Bokt. Mailen lukt altijd wel even tussendoor. Op de site van Penny staan ook veel leuke dingen om te gebruiken in een tocht. En rijd van tevoren zelf even de route en maak wat foto's waar je vragen over kunt stellen. Verzin ook wat onzinnige dingen die niet te Googlen zijn want tegenwoordig zijn deelnemers erg bijdehand om de Iphone mee te nemen. Bij mij hebben ze pech en krijgen ze onzinvragen Ezeltjeprik bij thuiskomst voor bonuspunten is ook leuk, zeker na wat drankjes
Rivaldo meld zich !!! Heel veel zin om nog mee te doen. Zal snel mijn 2span wagen laten maken en anders kom ik met de sulky .. zal groom inlichten. Ik hoor graag de datum als je het weet
Verdikke, wat ver weg weer. Ben gek op puzzeltochten (ook uitzetten en verzinnen) Ik heb erg veel lol met onzinteksten verzinnen.
MandyD
Geplaatst: 28-10-12 14:56
Ik moet voor onze menvereniging ook de gezelligheidsritten organiseren en probeer er altijd weer wat leuke puzzelopdrachtjes bij te verzinnen om niet alleen het paard actief te hebben maar de menners ook. Wij organiseren er elke jaar 2 dus is altijd weer lastig om iets nieuws te verzinnen. Dus mochten er mensen zijn met ideeen houdt ik mij ook graag aanbevolen. Dingen die ik de afgelopen ritten heb gedaan:
Woorden maken: een woord loshalen en op gekleurd papier zetten. 1 letter per vel gekleurd papier en bijvoorbeeld 2 woorden maken en verspreid over een pad door elkaar ophangen. Wel ieder woord zijn eigen kleur natuurlijk anders wordt het wel heel lastig puzzelen. Bijv: het woord gezelligheidsrit op rood papier. Dat worden dan dus 16 vellen met op elk vel een letter en die verspreid over een pad hangen. Daar tussendoor een woord op bijv. groen papier.. ziet er nog kleurrijk uit ook..
Een rebus op moeten lossen
Noem zoveel mogelijk paardenrassen (altijd leuke vraag om verschil van punten te krijgen tussen de deelnemers)
Hoefijzers ophangen langs de route en die laten tellen.. er worden er altijd wel een paar over het hoofd gezien..
Als er ergens op de route een land met schapen is de vraag: hoeveel schapen staan er daar in het land.. En dan alles goed rekenen want is toch bijna niet te doen om ze allemaal goed te tellen..
Wat een leuke ideeën allemaal. Ik heb binnenkort mijn eerste puzzelrit en ben heel benieuwd!
Sandrina
Geplaatst: 29-10-12 09:39
Ik vond het altijd leuk om multiplechoise vragen te stellen, zoals : Waar blinkt het paard van Anky in uit? A. Springen B. Dressuur C Doodliggen. 'k Had al de grootste lol achter de PC met de puzzel verzinnen.
Helaas is het bij een gewone route beschrijving gebleven voor de menclub omdat de leden van de club waarschijnlijk geen zin hebben in een speurtocht. Balen nou ik ga er zelf wel een organiseren voor in het voorjaar als t beter weer is (met echte prijzen). Ik wil net zoiets als bij de oirschotse paardendagen dus een rit van 25 km door de Loonse en Drunense duinen met thee, koffie en broodjes.
Sandrina
Geplaatst: 06-11-12 08:57
Ach tegenvaller. Niet iedereen is daarvoor 'in'. Dan ga je het toch op eigen houtje doen? De winter komt er aan dus dan heb je ruim de tijd om zoiets te verzinnen. Hulp nodig? Als ik jen een adviesje mag geven: zoek sponsors, dan kan je met heel leuke prijzen komen en dat drukt de inschrijfgelden.