chipnummer opzoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartO

chipnummer opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:52

Bestaat er ergens een site waar je het chipnummer van een paard kunt opzoeken?
Ik heb een draver, uit Nederland, ben zelf van Belgie maar ik heb daar nooit iets van papieren voor gehad.

Nu heb ik eindelijk eens zijn chip laten lezen, maar ik vind precies nergens een databasev :o

dank je wel voor de hulp !

ikke_draver

Re: chipnummer opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:20

als je draver een 'echte" is kun je het proberen via de site van de NDR (nederlandse draf en rensport)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:27

Niet via de site, maar gewoon even bellen met het NDR, hele leuke mensen en je wordt razendsnel geholpen :)

MaartO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:00

ikke_draver schreef:
als je draver een 'echte" is kun je het proberen via de site van de NDR (nederlandse draf en rensport)

Of hij 'echt' is, geen idee natuurlijk vermits ik de papieren niet heb, dat probeer ik nu te achterhalen.
Hij heeft wel alle kenmerken ervan.

Ik kijk even op de site en bel morgen desnoods eens. Mijn dierenartse ging ook eens kijken ervoor. Ze heeft net Jack zijn leven gered (slokdarmverstopping) dus dat kan ze dan ook nog wel even doen :j

MaartO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:22

Ok, ik heb informatie.... Hij staat al sinds 2007 als dood geregistreerd :o

Hij komt uit de hengst Victory Abroad en uit de merrie Hendrien W. (iemand bekend met deze paarden?)

Ik kan nu DNA onderzoek laten doen, dan zal hij herrijzen en krijg ik zijn papieren.
Alle zeg, dood.... Ik rij al jaren een spookypaard haha.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:27

Dat komt omdat ze, als ze als rijpaard verkocht worden, niets meer aan de papieren hebben. Als je die wil hebben, moet je je ook als eigenaar registreren bij de NDR :$ Dus een paard wordt opgegeven als 'verkocht zonder papieren' of 'gestorven'. Is niets raars aan, wordt al jaren zo gedaan :)

Hoe heet je paard officieel?

MaartO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:30

officieel os het Vok

ach, tof een beetje wreed hoor...

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:32

bij de site van de NDR kun je die namen invoeren van de ouders. dan kun je dus een aantal gegevens opvragen.

wel raar dat je paard als dood staat geregistreerd.
(ik heb je een pb gestuurd)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:34

WendyBZ schreef:
Dat komt omdat ze, als ze als rijpaard verkocht worden, niets meer aan de papieren hebben. Als je die wil hebben, moet je je ook als eigenaar registreren bij de NDR :$ Dus een paard wordt opgegeven als 'verkocht zonder papieren' of 'gestorven'. Is niets raars aan, wordt al jaren zo gedaan :)

Hoe heet je paard officieel?

Dat verkocht zonder papier kan ik nog inkomen, maar waarom opgeven als gestorven, wat voor 'meerwaarde' heeft dat?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:37

Dat de papieren niet zomaar weer opgevraagd worden, dus dat er niet meer mee gekoerst kan worden. Misschien is het paard destijds ook wel aan een handelaar meegegegeven in de veronderstelling dat ie naar de slacht zou gaan.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:48

Victory Abroad:
http://www.broline.se/victoryabroad_eng.htm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kameraad:
Citaat:
Kees Verkerk was de beste van deze jaargang, gevolgd door Kameraad, het troetelkind van de familie Van Leeuwen en zijn mede-eigenaar M. v. Eyden. Net als bij Kees Verkerk kan van Kameraad gezegd worden dat hij pas op latere leeftijd tot grote prestaties kwam. Hij won o.a. de K.J. Meinardi-prijs en de Grote Fokkersprijs in 1974 (als 5-jarige), de Gouden Zweep 1976 en 1977, het Wintersprintkamp. 1977 en de GP der Wintersprinters 1979 (als 10-jarige). Kameraad is een paard dat in de winter zijn beste koersen heeft gelopen. De voshengst won totaal ƒ 224.696. Hij is een zoon van de Amerikaan Duke of Decatur en is dus een kleinzoon van de oude Duke of banketstaaf. De moeder van Kameraad is de Duitse merrie Einzige, een Permit-dochter, wier moeder een dochter was van de destijds vermaarde Muscletone. Einzige is ook nog moeder van Nanette D 19,1.
Als vaderpaard heeft Kameraad het goed gedaan. Hij bracht ons o.a. Wanda Pluto (€ 220.000), Flower Flora (€ 85.000), Winston Jac (€ 58.000), Avanti S (€ 48.000), Jolanda Shoeing (€ 46.000), Comrade (€ 46.000) en Dave Shoeing (€ 42.000).

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's hier: http://www.archiefndr.nl/HtmlFotoPaarden/Ned/K1969.htm

Vrijdag:
Afbeelding

Meer foto's en info in de Hall of Fame van de NDR: http://www.archiefndr.nl/HallofFame/pages/Vrijdag.htm

MaartO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:24

dank jullie wel allemaal !

Het doet raar om zo ineens na 4,5 jaar iets van zijn verleden te weten. Ik ken niet van de draverswereld als sport, dus weet ook niet hoe het daar aan toe gaat als de paarden verhandeld worden.

Zo te zien heeft hij wel het uiterlijk van zijn vader mee!