Ik heb een draver, uit Nederland, ben zelf van Belgie maar ik heb daar nooit iets van papieren voor gehad.
Nu heb ik eindelijk eens zijn chip laten lezen, maar ik vind precies nergens een databasev

dank je wel voor de hulp !
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke_draver schreef:als je draver een 'echte" is kun je het proberen via de site van de NDR (nederlandse draf en rensport)
WendyBZ schreef:Dat komt omdat ze, als ze als rijpaard verkocht worden, niets meer aan de papieren hebben. Als je die wil hebben, moet je je ook als eigenaar registreren bij de NDRDus een paard wordt opgegeven als 'verkocht zonder papieren' of 'gestorven'. Is niets raars aan, wordt al jaren zo gedaan
![]()
Hoe heet je paard officieel?
Citaat:Kees Verkerk was de beste van deze jaargang, gevolgd door Kameraad, het troetelkind van de familie Van Leeuwen en zijn mede-eigenaar M. v. Eyden. Net als bij Kees Verkerk kan van Kameraad gezegd worden dat hij pas op latere leeftijd tot grote prestaties kwam. Hij won o.a. de K.J. Meinardi-prijs en de Grote Fokkersprijs in 1974 (als 5-jarige), de Gouden Zweep 1976 en 1977, het Wintersprintkamp. 1977 en de GP der Wintersprinters 1979 (als 10-jarige). Kameraad is een paard dat in de winter zijn beste koersen heeft gelopen. De voshengst won totaal ƒ 224.696. Hij is een zoon van de Amerikaan Duke of Decatur en is dus een kleinzoon van de oude Duke of banketstaaf. De moeder van Kameraad is de Duitse merrie Einzige, een Permit-dochter, wier moeder een dochter was van de destijds vermaarde Muscletone. Einzige is ook nog moeder van Nanette D 19,1.
Als vaderpaard heeft Kameraad het goed gedaan. Hij bracht ons o.a. Wanda Pluto (€ 220.000), Flower Flora (€ 85.000), Winston Jac (€ 58.000), Avanti S (€ 48.000), Jolanda Shoeing (€ 46.000), Comrade (€ 46.000) en Dave Shoeing (€ 42.000).