Rechtrichten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:23

Hallo bokkers!

Ik wil graag met mijn paard bezig gaan met rechtrichten! Ik heb al gekeken op deze site :http://www.paardenbegrijpen.nl/ En heb al wel een beetje info, maar nu was mijn vraag, heeft er iemand ook ervaring met rechtrichten en hebben jullie misschien ook tips en oefeningen die goed zijn voor het rechtrichten? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik wil het natuurlijk wel goed doen, maar ik ga/wil ook niet meteen zo'n pakket kopen van Marijke de Jong. Ik wil eerst kijken of het wat is en of er goede resultaten uit komen en of het nut heeft natuurlijk!

Greetz, nomarjet

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:35

Misschien leuk om deze FB-pagina te volgen. Angela Remie (ridder in de Academische Rijkunst) laat je hier de opleiding volgen van 1 van haar paarden. Ze geeft hier ook gratis een online cursus rechtrichten

Smileyy

Re: Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:03

En waar zie ik dan waar ze aan het rechtrichten is? Sorry, ben niet zo goed met facebook!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:58

Er staan geen foto's maar ze plaatst daar allerlei berichten met hoe je bepaalde oefeningen voor het goed rechtrichten moet doen. Als je een oefening van haar wilt doen en je krijgt er in je hoofd geen goed plaatje bij, dan kun je het plaatje waarschijnlijk wel vinden op de site van Paardbegrijpen.nl van Marijke.
Angela en Marijke werken veel samen. Kun je het bij de 1 niet vinden, dan misschien wel bij de ander.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:02

Hey, super dat je wil gaan rechtrichten!!
Je kan ook eens zoeken op de site van antoine de bodt: http://www.hoefkatrol.be/

Verder raad ik je aan om best een instructuur te nemen die rechtgericht op geleid is,
mijn ervaring is dat niet alle oefeningen voor elk paard bedoeld zijn, al tezien hoe scheef dat ie is etc

succes!!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:04

Rechtrichten doe je niet vanuit een boekje of met een paar tips achter de computer. Zoek een goede instructeur in je omgeving om je alle tips en trucs te leren.

O.a. op deze site http://www.paardenrecht.org/instructeurs.htm vind je instructeurs in verschillende delen van het land. Maar misschien zit er ook wel een bij je om de hoek. Succes !

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:08

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:12

zijn er ook nog mensen die ervaring hebben? En het bijvoorbeeld aanraden of afraden ?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:06

Ervaring met een instructeur of met de methode?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:08

Afraden van rechtrichten bedoel je? Daarin is afraden is niet eens aan de orde ;)
Is hetzelfde als dat jij scheef loopt en de vraag opkomt: "Goh is het nu beter je krom door te laten lopen of te zorgen dat je gezond in je lijf komt te zitten? "

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:18

Ik les alweer bijna 2 jaar op de AdB methode en ik zou niet anders willen. Mijn maatje zat zo scheef in zijn lijf dat hij in telgang stapte en tijdens de galop vaak wisselde en overkruis galopeerde. Dit is door deze methode al zo veel verbeterd. Maar zoals iemand al zei, met tips van het internet en van boeken kom je er niet, want niet elke oefening is geschikt voor elk paard. Een goede instructeur is dus van groot belang!