Grondwerk met Orange

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elienee

Grondwerk met Orange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 19:09

Afbeelding

Al sinds vorig jaar ben ik bezig met grondwerk/vrijheidsdressuur met de mini shetlander Fleur, toen ze deze zomer vakantie kreeg, ben ik begonnen met mijn 18 jarige KWPN merrie.
Ik heb Orange reeds 7 jaar en we hebben onze ups en downs gehad. Ondanks haar leeftijd voelt ze haar nog steeds jong en gedraagt ze zich als een puber :')
Vroeger was ze vrij dominant maar ik denk dat dit ook kwam door het feit dat ik niet in staat was om de rol van leider op mezelf te nemen.
Gelukkig is dit gedrag enkele jaren geleden verandert en accepteert ze mij volledig als leider.

Ik denk dat we nu een kleine 2/3 weken bezig zijn en ze neemt alles goed op, ik denk dat ze de afwisseling wel leuk vind.
Er zijn nog veel verbeterpunten maar ik ben al ontzettend blij met hoe ze nu bezig is. <3

oh, en mevrouw mag heel wat kilootjes vermageren, hiervan ben ik op de hoogte :')

Afbeelding

Het filmpje:

bedankt voor het kijken!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:10

Wauw! Wat ziet ze er nog mooi uit. <3
Lieve uitstraling. Erg leuk. Veel plezier samen..

Nista_RX

Re: Grondwerk met Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:13

Wat leuk! :D

Een aanvulling voor het grondwerk: Bescherming van je persoonlijke ruimte :j

Wat zijn jullie leuk zo samen, ga zo door!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:52

Leuk filmpje! :D
Idee om misschien iets meer naast je paard te gaan staan bij de jambette? Dan heb je minder kans op een been tegen je knie! _O-

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:17

ik sta schuinvoor hoor ^^ die lange benen van haar zijn langer als die kleine shetland beentjes van fleur, ik weet inderdaad dat ik moet oppassen :')