[AR] 'Anders' eerste keer voor de kar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

'Anders' eerste keer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:11

Hihi beetje aparte naam maar de pony heet dus Anders.
het is een pony van een vriend van me en ik ben haar voor de wagen aan het beleren.
heb nu een tijdje met haar gewerkt en gister heb ik haar samen met de eigenaar voor de eerste keer voor de wagen gezet!
Ze deed het echt SUPER!!! harstikke relaxt, gooide zich met aantrekken goed in het tuig en reageerde echt super!
ze is zelfs een beetje lui maar hier gaan we natuurlijk aan werken, ze werkt iig wel prima mee en vind het allemaal geen probleem wat we doen:P

let niet op mijn charmante houding en verschijning, ik wist niet dat de eigenaar foto's ging maken haha en ben bij de eerste keren natuurlijk meer met de pony bezig dan mijn eigen houden:P

Aantrekken vanuit stilstand
Afbeelding
Ziet er naar mijn mening toch relaxt uit voor een eerste keer niet?
Afbeelding
Afbeelding
halthouden!
Afbeelding
en een sloom drafje haha
Afbeelding

het zijn niet heel veel foto;s maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
deze pony blijft iig nog een tijd bij mij gezien mijn eigen merrie nu met zwangerschapsverlof is :+ en dan kan ik lekker met deze pony aan de slag!

reactie is altijd leuk!

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:14

leuk!! :)
hij doet het goed!

Barney1978

Re: 'Anders' eerste keer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:17

Leuk hoor, het is fijn dat het de eerste keer zo goed is gegaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:21

Leuke pony, mooie volle staart heeft ze!

Zich 'in het tuig gooien' en 'flink aantrekken' bij wegstappen vanuit stilstand is eigenlijk juist iets wat je niet zo overdreven wil hebben......... kan er op duiden dat het de pony duidelijk te zwaar is, of dat ze het nog even moet oefenen rustig aan. Het wil wel helpen de eerste paar keren de groom de wagen van achter iets aan te laten duwen bij het wegstappen, als extra zetje en hulp voor de pony.

Ik vind de eerste foto nl. niet zo heel erg relaxt, bij dat wegstappen. Ik zou het zelf persoonlijk liever niet zo zien. Liever in het begin wat meer hulp met wegstappen, dan straks een pony die zich gaat verzetten bij het wegstappen.

Ook vind ik persoonlijk de wagen nogal fors achter deze pony. Voor het plaatje vind ik het niet hélemaal je-van-het. Maar hij zal wel licht rollen neem ik aan?

Het borsttuig zou ik nog wat omhoog doen, die zit echt wat te laag. De broek zit wat te hoog, ook lijkt het alsof het lamoen achter/door 1 van de riempjes van de nekriem van het borsttuig gaat (zie foto 3 en foto 4).
Zitten er wel stophaken op het lamoen?

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:52

ik ga mee met de reactie hierboven :)
het lijkt inderdaad alsof je lamoen onder een van de draagriempjes doorloopt?
lijkt me niet fijn voor de pony .
ik zou zelf ook niet graag mennen in een wei waar nog een
pony loopt, helemaal niet bij de eerste keer.

veel succes met verder beleren!
gaat vast helemaal goedkomen.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:51

bedankt voor de reacties!
moet zeggen dat het op de eerste foto ook erg extreem is!
van het borsttuig klopt idd het tuig is nieuw en moeten nog gaatjes worden bijgemaakt allemaal net wat te groot!
de broek was wat omhooggeschoven;)

de andere pony is haar 'pleegveulentje' hadden m eerst apart maar hij werd zo gek achter de draad dat we hem er toch maar in hebben gelaten maar ging prima hoor was lekker aan het grazen en liep niet in de weg;)

oja de kar is idd erg licht heel makkelijk te trekken;)vind hem bij mijn eigen shet wat beter staan maar die van mij is ook wel wat flinker en ietsje groter:p

er zitten gewoon stophaken op het lamoen,hij hangt nergens door ben denk ik vergeten het riempje netjes vast te maken dus die ligt er gewoon overheen;) excuses als er wat foutjes in de tekst staan telefoon typt erg lastig hihi(a)